Hlavní obsah

Obtížná situace v prodejně aneb etuda o posmrkaných kabátech

Foto: Časopis NGS

Někdy se mezi lidmi o někom říká, že se chová jako zvěř. Možná jde o urážku zvířete. I když jak snímek ukazuje, také se dokážou poškorpit. Ale že by si dělala naschvály?

Ano, lidé používají kapesníky, papírové ubrousky, někdo si s sebou nosí části WC papíru, aby vlhkost různého typu zachytil. Ona paní přichází do prodejny bez nástroje. Pro ni stačí, když si nos utře do rukávu aktuálně nošeného textilu…

Článek

Jak si dovedeme představit, může jich vzniknout několik podob. Jmenovitě bych uvedl návštěvu paní se sklony k dlouhému prohlížení a vybírání předložených předmětů, přičemž někdy na prodejní ploše zůstává přes půl hodiny, aniž by nakonec něco koupila. Jiný případ nás informuje o poněkud nečestných úmyslech příchozích jedinců. Tady se naskýtá samostatná kapitola, kterou patrně nelze vyřídit dvěma či třemi řádky. V neposlední řadě platí, že občas někdo ze zákazníků a zákaznic něco poškodí.

Podívejme se dnes na paní, která na jisté místo dochází vcelku pravidelně. Asi pro ni nebude platit, že se tam cítí jako doma, ale moc daleko ke zmíněnému výroku není. Co patří mezi její zvyky? Podle pohledu zvenku se zdá, že funguje podle systému - „až se probudím, tak se probudím a uvidím, jestli se mi bude chtít něco dělat“. Proč se tak dá usuzovat? Domněnka prodávajících vznikla na základě faktu, že do obchodu otevřeného pouze ve všední dny přichází nejméně třikrát týdně, aniž by se vždy jednalo o stejný dopolední čas. Jistěže možným vysvětlením se nabízí skutečnost, že v různé dny míří na jiná místa, aniž by se pokaždé mělo jednat o prodejny. Namátkou sem lze zařadit lékaře, vyzvednutí opraveného předmětu, zastávka u kamarádky, povinná návštěva na ÚP atd.

Pozor - právě dorazila! Nelze si jí nevšimnout. Není sice oblečena v něčem pozoruhodném, ale zraku místního personálu neujde. Poněkud podezřele se totiž kolem sebe rozhlíží. V oddělení textilu zamíří do části, kde jsou navěšeny a vystaveny bundy, kabáty a další součástky, u nichž se nachází kapsa. Co se chystá a následně děje? Paní si dává na čas a postupně kontroluje kapsy u všech kusů, kam se dostane. Po patnácti minutách se dostává mezi opravdu podezřelé a prodavačka se na ni zaměří. Posléze se ptá, jestli si bude nějaký kabát či bundu kupovat. Paní záporně zavrtí hlavou. Nebude. Poté má odpovědět na dotaz, proč kapsy prohlíží. Chvíli něco mumlá a není jí rozumět. Neslovním typem komunikace dává najevo, že si nepřeje být vyrušována. Což však nejde. Po dalších dvou otázkách na stejné téma se obsluha dozví, že pátrá po zapomenutých bankovkách. Přizná se, že tak postupuje všude a před pěti měsíci se jí podařilo nalézt stokorunu! Zvláštní efektivnost, že?

Pozornosti ona zákaznice neušla ještě z jednoho důvodu. Leckdo ho asi bude považovat za ještě horší než vzpomenutý v předchozím odstavci. No - titulek cosi prozradil. Leckdo ví, že nos nemáme zpravidla úplně suchý. Tělo se zvlhčováním vstupu brání infekci a vysušování. Dá rozum, že část lidí používá kapesníky, papírové ubrousky, někdo si s sebou nosí části WC papíru, aby vlhkost různého typu zachytil. Ona přichází bez nástroje. Pro ni stačí, když si nos utře do rukávu aktuálně nošeného textilu. Hned zkraje. A jak se dá poměrně lehko uhodnout, po nosní operaci se věnuje kontrole další otvorů v šatstvu. Rádi byste si oděv, který „prověřila“, vyzkoušeli a zakoupili? Zde se mj. ukazuje, jak je někdy lepší o někom a o něčem nevědět. Na druhé straně si sdělme - pokud by se ona paní řadila mezi bacilonosičky, zajisté by bylo dobré a správné mít o ní a o jejích kouscích potřebnou informaci. V každém případě bude platit, že málo zvládá zásady slušného chování a navzdory příslušnosti k pohlaví disponuje nízkou úrovní sociální a emocionální inteligence. Vždyť se snaží uspokojit své potřeby, aniž by se jakkoli ohlížela na ostatní! Již má na prodejně svoji pověst. Měli by ji odtud vykázat? A co jestli se jí nebude chtít odejít? Zákon neporušila, přestupek nespáchala…

Co již od autora na dané téma vyšlo:

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-kdyz-je-zakaznice-zrala-na-vyhosteni-z-prodejny-135624

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-tezky-zivot-prodavacky-21750

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-jaka-je-priprava-na-obtizny-udel-prodavacky-21819

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-obtizny-udel-prodavacky-pokracuje-22205

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-co-na-prodavacky-a-zakazniky-jeste-ceka-22641

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-rozdil-mezi-prvnim-a-poslednim-zakaznikem-22800

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz