Hlavní obsah
Umění a zábava

Kultovní reklamy: zahnutý zuby nahoru, falešní sobi, drsný Norris nebo Bóbika

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels

Ilustrační foto

Nedílnou součástí televizního vysílání jsou také reklamní spoty. Některé jsou trapné, jiné nudí, další pobaví – a pak jsou ty kultovní.

Článek

Každý svůj vánoční čas naplňujeme vlastními zvyky, radostmi, tradicemi, obklopujeme se svými nejbližšími a trávíme s nimi ty nejkrásnější okamžiky. Podstatnou součástí vánočního období jsou pohádky, které navozují tu správnou atmosféru a pohodový čas.

Zjistila jsem, že tištěný televizní program v některých domácnostech stále frčí, minimálně teď o Vánocích. Vybíráme si z pořadů ty zajímavé, kroužkujeme jejich časy vysílání a snažíme se je nepropásnout.

Avšak součástí vánočního televizního vysílání nejsou jen vánoční příběhy, tradiční filmy nebo pohádky, ale také neoblíbené reklamy. Vykukují na nás a přerušují poutavou podívanou. Nevyhneme se jim, musíme je strpět, ale můžeme také odejít či přepnout na jiný kanál. Jsou však všechny reklamy tak nesnesitelné? Nebo se dá na některé i dívat?

A bude mít i velký zahnutý zuby nahoru?

Z vánočních evergeenů musím prvořadě jmenovat ten s holčičkou a její větou: „Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím.“ Tatínka v reklamě ztvárnil herec a komik Josef Polášek, známý později třeba z komedie František je děvkař nebo role delegáta z divadelní hry Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit! Tehdy tříletou dívkou je Sandra Flemrová z Rokycan.

Tato reklama navazující na české vánoční zvyky vsadila na roztomilou dívenku, tvář začínajícího herce a komika, krásnou přírodu a neotřelý vtip. Bravurní kombinace zapůsobila na českého diváka natolik, že si reklamy ve vánočním čase užíváme již 20 let.

Pokud rádi žvýkáte, Polášek vám doporučí něco do auta, kanceláře nebo také na dom „na takové to domácí žvýkání“. A nezapomene to všechno pořádně zaklepat.

Spolupráce Josefa Poláška s hercem a komikem Petrem Čtvrtníčkem přinesla nezapomenutelné skeče vkládané na YouTube. Jejich youtuberská prvotina Jak jsme startovali web oslovila nemalé internetové publikum. Proto se nelze divit, že se později společně tato dvojka objevila i v televizním spotu.

Umělý sníh a falešní sobi

Vánoční, kýčovitá i legendární reklama na služby operátora. Bez umělého sněhu, falešných sobů a vábniček pro nové zákazníky. Navíc „když dárky, tak pro všechny“. Čtvrtníčka v nevkusné pletené vestě, s humorným výrazem a gesty doplnili psíci s čelenkami sobích parůžků a vznikla z toho krásná reklama.

Go Ježíšku, go!

A když už upoutávky na produkty operátorů, okamžitě si vybavím mou oblíbenou s chytlavým songem Ooh La La od The Wiseguys. Na písničku si hlavou pokývali policisti, jeptišky, kapr a možná i my sledující, minimálně tedy já. V závěru spotu můžeme ve výloze zahlédnout oblíbenou, fenomenální a odolnou Nokii 3310, která se díky prodejům 130 milionů kusů řadí mezi nejprodávanější mobily.

Vánoce jsou tady! Vánoce jsou tady!

Řada světýlky nazdobených kamiónů podobných vagónům vlaku přiváží do všech domovů něco k pití světové značky. Poutavá písnička, vánoční atmosféra a oblíbený nápoj, který si občas někteří z nás opravdu rádi vychutnáme.

Půlnoční pohlazení

Na něžnou vánoční hudbu, pospolitost a pravý světélkující vlak se zaměřil obchodní řetězec, který tímto spotem poukázal na pravou tvář Vánoc a pohladil po duši mnoho z nás. Tento pěvecký návrat Neckáře a samotné sdělní zabrnkaly v těžké době pandemie, roku 2020, na city i kdejakých tvrďáků.

Úsměvy s Norrisem

Jen s Chuckem Norrisem by jistě takový citlivý spot nezamával. On totiž ani o Vánocích nikomu nic nedaruje. Ale pokud má praštit v české domácnosti do kapra, praští raději sám s sebou o zem. Dokáže tak, že může být něco ostřejšího, než je on sám. Na kluzišti se však vyvarujte oslovovat Chucka s žádostí o focení, mohl by se urazit, že není Bruce Lee.

Ikonické spoty více než pobavily a současně poukázaly na pohodovou celebritu světového formátu, které nečiní problém natočit reklamu zasazenou do českého prostředí pro českého diváka a k tomu si ze sebe udělat legraci. Rozhodně je na vtípky od dob Walker Texas Ranger zvyklý, těch totiž po světě koluje nevyčíslitelné množství.

Tančící křečci

Trsající křečci v pestrobarevných ponožkách přináší veselou písničku, veselou náladu i veselé dárečky pod stromeček. Poutavá reklama, nejen pro děti, brouzdá poslední roky po televizních obrazovkách a učí nás nosit na každém chodidle jinou ponožku.

Bóbika

A když zvířátka, tak nevánoční reklama s Bobíkem v asijské restauraci. K té asi netřeba cokoliv dodávat, jedině snad, že český vtip nezná hranice. A ještě dotaz. Tušíte, nač reklama vlastně byla? Dobrovolně přiznávám, že já si vůbec nevzpomněla.

Reklamní spoty nás často nezajímají, nudí a odhání od televize. V dnešní době se jim často i na některých, především placených, televizních stanicích vyvarujeme. Pokud využíváme zpětného přehrávání, reklamy si přetočíme, nebo jich případně využijeme jako žádaných přestávek od sledování. Přeci jen se však i mezi nimi najdou zajímavé kousky, které stojí za zhlédnutí nebo připomenutí.

Autorský článek s drobným doplněním informací ze zdrojů:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz