Hlavní obsah

Školní beseda s prezidentem Pavlem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Petr Pavel

Do elitní výběrové školy v Praze, kterou navštěvuje moje neteř Ella, zavítala vzácná návštěva. Víc už vám o tom napíše ona sama. Sledovat ji můžete i na facebookovém profilu „Ella, malá Evropanka“.

Článek

Včera nastala na naší škole slavnostní chvíle. Přišel k nám na besedu pan prezident Petr Pavel. Během času, který u nás strávil, jsme mu položili spoustu otázek. A jak sami uvidíte, i když jsme ho nijak nešetřili, dokázal na všechny otázky odpovědět a získal si srdce nás všech. Ostatně, zde si můžete přečíst, na co všechno jsme se ho ptali.

Pane prezidente, proč jezdíte na motorce a přispíváte tak ke zvyšování uhlíkové stopy?

Děkuji za tuto otázku, na kterou moc rád odpovím. Ano, skutečně rád jezdím na motorce. Ale mohu vás všechny ujistit, že proti uhlíkové stopě budu bojovat všemi silami, které jsem během svého vojenského výcviku a hrdinských činů získal.

Pane prezidente, cítíte se víc jako Čech nebo jako Evropan?

Já se cítím především jako ochránce demokratických a morálních hodnot. Existují lidé, kteří tyto hodnoty zpochybňují, a právě proto jsou tu lidé, kteří máme za úkol je chránit.

Pane prezidente, prý se chystáte ocenit bratry Mašíny za jejich zahraniční odboj. Víte o nich vůbec něco?

Ano, když jsem byl jako student kandidátem na agenta zahraniční vojenské kontrarozvědky, tak jsme se o bratry Mašíny velice zajímali. Vím o nich tedy skutečně úplně všechno. S kým se v zahraniční stýkali, co chystali, o čem hovořili se svými kontakty a tak dále.

Pane prezidente, proč jste se chtěl stát vojenským rozvědčíkem?

Abych mohl bojovat proti nepřátelům našeho zřízení. Ti se našli v každé době. I dnes takové lidi máme. Pořádají shromáždění proti naší vládě a zpochybňují naše začlenění v nadnárodních strukturách. A i dnes jsem připraven proti takovým lidem zakročit.

Pane prezidente, chtěla bych se zeptat, kdy jste zpozoroval, že jste stejný jako pan prezident Havel?

Už při studiích, kdy si moji spolužáci lepili do sešitů loga beatových a dalších pokleslých kapel, já si pečlivě v knihách uschovával fotografie Václava Havla. Vlastně jsem se k té vojenské rozvědce dal proto, abych mohl v zahraničí vyhledávat jeho přátele a povídat si s nimi o jejich činnosti. Povídat si s jeho kontakty v zahraničí tedy byla první věc, kterou jsem s ním chtěl mít společnou. A postupně přibývaly další.

Pane prezidente, jakého svého hrdinského činu si nejvíc vážíte?

Kdybych měl vybrat opravdu jen jeden, tak asi ochrana francouzské vojenské jednotky, kterou chtěli z území Jugoslávie vyhnat jugoslávští vojáci. Myslím, že žádný stát by na svém území neměl útočit na západní vojska.

Pane prezidente, jak jste se poznal s vaší ženou?

Potkali jsme se v knihovně na vojenské škole. Já jsem si šel půjčit knihu Poučení z krizového vývoje, zatímco moje budoucí žena připravovala materiály pro svou budoucí práci zástupce velitele roty pro věci politické. Zrovna sháněla materiály, kolik se vejde do západoněmeckého tanku západoněmeckých soudruhů a jakou kadenci má samopal vzor 24. Já už to dávno věděl.

Pane prezidente, prozradíte mi nějaký recept na to, abych měl také jednou tak zdravé vlasy a vousy jako vy?

Nepoužívám žádné speciální přípravky. Myslím si, že ve vizáži člověka se odráží zejména jeho morální hodnoty, výcvik, pevné zásady a přesvědčení. Věřím, že tím vším disponuji a mohu to nabídnout do služeb našim západním partnerům.

Pane prezidente, jakou knihu máte rozečtenou na nočním stolku?

Mám tam lejstra od svého přítele na telefonu Petra Koláře. Momentálně si čtu o nové americké vojenské základně v Brdech nebo na Ostravsku.

Pane prezidente, čím jsou pro vás naši zahraniční partneři jako Evropská unie nebo USA?

Pro mě jsou především autoritami, které nikdy nechci zklamat. Nedopustím, abych je zklamal já jako osoba, ani aby je zklamala Česká republika jako celek. Udělám všechno pro to, aby s námi mohli být spokojení.

Pane prezidente, jakou chybu byste na sobě našel?

I když se pro mnohé mohu jevit tak, že žádné chyby nemám, jsem přesvědčen, že by se i na mně nějaká našla. I prezident je člověk z masa a kostí. A určitě by nebylo ideální, kdyby po mém odchodu lidé nabyli dojmu, že prezident musí být úplně dokonalý. Proto věřím, že se během mého pětiletého mandátu nějaká ta chyba, která tuto představu naruší, objeví a můj nástupce se nebude muset vyrovnávat s příliš nepoznamenaným odkazem svého předchůdce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz