Hlavní obsah
Názory a úvahy

Pro kuře zdarma na několik hodin i do zimy a deště: Popeyes mělo úspěch

Foto: Hans / pixabay.com

(Nejen) Češi ve frontě do nově otevřeného fastfoodu: Řetězec Popeyes ukázal odhodlání lidí a to, že známá značka i šance na kuře zadarmo lidi přitahují.

Článek

Vážení čtenáři, uchopte pevně své deštníky a židle, protože se chystáme na velkolepou jízdu zemí, kde fronta na kuřecí sendvič je národním sportem. Ano, mluvíme o České republice, zemi tisíce věží, piva a… nyní i sendvičů Popeyes.

Letošní 3. listopad přinesl déšť, fronty a sendviče zdarma

Zdá se, že když teploty spadnou pod 10 stupňů a nebe se rozhodne připomenout nám, jak vypadá šedivá barva a věčné mokro, Češi si najdou nový způsob zábavy – čekání ve frontě na americký fast food. A to není ledajaká fronta. Tato fronta je dokladem neotřesitelné národní vytrvalosti, jakou bychom jinde hledali těžko. Kdo by si myslel, že pro jednoho z nás bude vrcholem dobrodružství čtyřiadvacet hodin dlouhé čekání na smažené kuře?

Jasně, v zemi, kde „tradiční“ znamená věčný boj mezi svíčkovou, řízkem a gulášem, se objevil nový hráč - Popeyes s kuřecími sendviči. A co je pro Čecha lákavějšího než novinka? Snad jen novinka zadarmo. Přesně tak, první stovka lidí dostala sendvič zdarma, a tři nejoddanější fanoušci si odnesli poukázky na celý rok. „To musím ochutnat“ šeptá si česká duše, zatímco v očích se jí zračí odlesk oranžového logo Popeyes.

Jasně, není to jen o sendvičích. Je to o celkovém zážitku. Jak říká jeden ze zákazníků, je to o chuti a vůni New Orleans (kterou, doufejme, občasný pražský smog nezakryje). Tady na pražském Václavském náměstí se rodí nová tradice - směsice jižanské pohody a české odolnosti, která může změnit pravidla hry v rychlém občerstvení.

Jsme ovce?

Tak co, milí Češi, jsme ovce, které slepě následují slib bezplatného občerstvení? Nebo jsme chytré ovce, které vědí, že zdarma kuřecí sendvič chutná lépe než ten koupený? Nechme tyto otázky otevřené a počkejme si raději ve frontě. Kdo ví, třeba právě tam najdeme odpovědi.

Jen si pamatujte, když vám příště někdo řekne, že čekání ve frontě na fast food je ztráta času, můžete se vzpřímeně postavit a s hrdostí prohlásit: „Ale ne, tohle je český způsob života, vzpomínka na fronty na banány. A kdo ví, možná právě dnes tu frontu vydržím a získám ten sendvič zdarma!“

Vzkaz pro první tři vytrvalé zákazníky

Milí tři (asi) studenti, vyzbrojeni trpělivostí a skládacími židličkami, kteří jste byli prvními v řadě, přeji vám, aby každý z těch kuřecích sendvičů, co jste si vytrvale vystáli, byl jako malá odměna za studijní úspěchy a životní peripetie. Kdo jiný si zaslouží celoroční možnost na sendvič zdarma, když ne vy, kteří balancujete na tenkém ledě, často s malým rozpočtem, a nemalými studijními povinnostmi?

Avšak, ačkoliv je vůně smaženého kuřete lákavá, nezapomeňte, že i mozek potřebuje své vitamíny a minerály stejně jako vaše chuťové buňky potřebují uspokojení. Takže si ten sendvič klidně dopřejte, ale mezi hody nezapomeňte na jablko, salát nebo smoothie. Zdravé tělo je přece jen základem toho, aby hlava mohla naplno fungovat při zpracování informací z přednášek i učebnic.

Takže užívejte si každý kuřecí sendvič jako malé vítězství, ale pamatujte, že i v rychlém občerstvení můžete najít rovnováhu. Koneckonců, jaká je šance, že by se vedle těch kuřecích sendvičů objevila i celoroční zásoba zeleninových salátů? Buďme realističtí, ale i trochu optimističtí. Dobrou chuť!

I já, ještě jako studentka, s napjatým rozpočtem, jsem zvažovala neobvyklou výzvu: obchod Desigual tenkrát otvíral svůj první obchod v ČR na Václavském náměstí (kde jinde, že?) a nabízel lákavou odměnu pro ty, kteří přijdou pouze ve spodním prádle – oblečení, které si na sebe navlečou, si mohli odnést zdarma. Taková akce je více než jen nákupní šílenství; je to společenská událost, která testuje hranice naší odvahy a touhu po ušetření. I když jsem nakonec dala přednost teplému tričku a knihovně, obdivuji odhodlání každého, kdo se takové výzvy zúčastní – ve finále jsou to tyto zážitky, které utvářejí naše nejzajímavější vzpomínky.

Davy jako skvělý marketing

Ať už byl záměr jakýkoliv, marketingový tým Popeyes si může mnout ruce. Čekání ve frontě se proměnilo v publicitní bonanzu; najednou o nich ví každý. Žádná reklama není lepší než pohled na dav lidí, kteří se vinou ulicemi za slibem kousku kuřete. Tato vizuálně silná scéna posloužila jako (ne)plánovaný, ale dokonalý marketingový nástroj. Popeyes se tak nejen pevně usadil v českých městech, ale také v povědomí lidí – a to vše díky kombinaci zvědavosti, vyhlídky na zdarma sendvič a nezdolné české vytrvalosti.

Zdroj: autorký text, https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/popeyes/r~386e54d078c111ee8d680cc47ab5f122/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz