Hlavní obsah
Rodina a děti

Protože komunistická výchova?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels.com

Proč se asi dříve matky jako naoko nehroutily a ty dnešní to klidně přiznají?

Článek

Tak se hroutí, a co jako? Myslíte, že dřív se nehroutily? Ale hroutily, jen to za ty léta zapomněly a nebo si to v té době prostě nepřiznávaly. Přeci byly vychovávané v tom, že to, že žena chodí do práce a k tomu musí sama obstarat domácnost a děti je zcela normální a jediná přípustná možnost. Že muž, který po tom, co přijde ze zaměstnání musí odpočívat nebo jít s kamarády do hospody, aby chudinka nabral dostatek sil na další vyčerpávající den v práci.

Mě třeba tato komunistická myšlenka nepřijde správná už i vůči mužům, dělá z nich neschopné, líné trouby a z žen naopak supermanky, které ve výsledku ty muže potřebovaly jen na oplodnění. Vždyť přeci ve vztahu bychom měli být rovnocenní partneři, a určitě se to po narození potomků nijak nemění.

Takže když spolu my DVA máme dítě /děti, musíme se i my DVA podílet na jejich péči a výchově. Stejně jako my OBA dospělí obýváme náš domov, měli bychom se o něj OBA starat a udržovat ho.

Rozhodně nepatřím k feministkám, ale myslím si, že ženy i muži by měli mít stejná práva i povinnosti, a to i v soukromí domova. Přeci žena není na mateřské nebo rodičovské dovolené věčně, taky chodí do práce, mnohdy i mnohem víc vyčerpávající než má její muž. Tak proč by pak veškerá péče, o domácnost a děti, měla padat jen na ni? Jen proto, že je žena? Že je přeci pořád dokola to omílané něžné stvoření? Právě proto, by ji její muž, měl přeci pomáhat, nebo spíš se rovným dílem podílet.

Přeci muži nejsou jen inseminátoři, kteří končí okamžikem splození potomka.

Jsem na rodičovské dovolené, mám tři děti a chodím po nocích, kdy mi ty ratolesti sladce spinkaj na brigády. Mám muže, který mi s dětmi pomáhá (je pravda, že domácnost je taky celá na mě. Je bohužel vychován tak, že kolem plotny a smetáku se točí jen žena) ale i tak, i přestože nevyvářim látkový plíny a neperu prádlo v ruce, si klidně troufnu říct, že jsem unavená. A kolikrát jako prase! A dokonce jsou i dny, kdy se hroutím. A víte co, nestydím se za to. Prostě to tak je, tak se cítím.

Takže ženy, pokud se i vy hroutíte, nic si z toho nedělejte. Nejste jediné, ani první ani poslední a dokonce i ty supermanky, který před 30 lety vyvářely pleny se určitě někdy hroutily.

Ať mi nikdo neříká, že ne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám