Hlavní obsah
Seberozvoj

Jak to bylo za mlada a proč jsem přibral?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Brynda

Znáte to, jednou přijde ten okamžik, kdy se podíváte do zrcadla a pozdravíte toho tlustého pána naproti vám, než si uvědomíte, že je to váš odraz. To se stalo i mně a v tomto článku jsem napsal, jak jsem se s kilogramy navíc vypořádal.

Článek

Od malička jsem sportoval na vyšších úrovních. Tedy jsem objížděl české poháry ve sjezdovém lyžování a karate. Tím, že jsem byl vychován ke sportu jsem pochopitelně neměl nikdy problémy s přebytečným tukem na těle. Určitě to je i tím, že jsem vyšší postavy a přirozeně mám rychlejší spalování.

Doma ale nebyli nikdy žádné brambůrky, tyčinky a další nezdravé věci, které by k obezitě dopomáhaly. Možná rovnou je zde potřeba zmínit, že si s odstupem nemyslím, že to bylo úplně dobře. Nic se nemá přehánět a to v obou směrech. Možná to byl i jeden z důvodů proč jsem při studiu na VŠ tak hodně přibral. Nic méně, základní a střední škola uběhla rychle jako voda a tím, že jsem generace, kdy začal YouTube a sledoval jsem se spolužáky různé kulturisty jsem cvičili a cvičili a nic mě netrápilo (myšleno po fyzické stránce). Po maturitě jsem se však rozhodl s přítelkyní, že se odstěhujeme a zkusíme žít sami.

Peníze jsem si při studiu uměl vydělat, a tak nebyl problém se o sebe postarat. Všechno bylo (a je) sluncem zalité, ale do života přišlo něco, co jsem předtím neměl. Najednou jsem mohl jít do obchodu a neptat se, zdali si toto mohu koupit, ale prostě jsem si to vzal. Hodně to byly právě brambůrky, popcorn, sušenky, sladkosti apod. K obědu jsem chodil do menzy a tam jsem si taky vždycky dal sladký nápoj a k tomu nejlépe svíčkovou. První rok letěl rychle a stejně rychle šly i kilogramy nahoru. Ničeho jsem si nevšímal, asi to bylo i tím, že jsem měl v životě „vše“. Přítelkyni, domov. Nemusel jsem se nějak extra starat.

Kdy jsem si uvědomil, že se necítím dobře?

Jednoho dne jsem koukal doma na televizi, kde vystupoval Adam Ondra (horolezec) a já jsem si řekl, že ten sport bych chtěl někdy vyzkoušet. Začal jsem tedy chodit v Praze na lezecké stěny – lezení mě bavilo a i mi to šlo. Tím, že jsem měl sílu a byl jsem vysoký, jsem se dokázal docela dobře hýbat. Až jednoho dne jsem vzal s sebou přítelkyni a ta řekla, že kdybych neměl 100 kg, ale 80, tak bych lezl jak štír. Zasmál jsem se a lezl dál. Nicméně mi to v hlavě hlodalo, a když jsem přišel domů a oblékal si ponožky, tak jsem se zhrozil. Najednou jsem si všiml, že při předklonu mám něco strašného na břiše.

Možná to někdo zná, ale já si řekl prostě „STOP JÍDLO”! Říkal jsem si, že když omezím jídlo, tak zhubnu a bude to super. Však už vím, že to nebylo dobré. Měl jsem hlad a byl jsem protivný ;-). Co mám tedy dělat? Jak mám zhubnout a to co možná nejrychleji? Přítelkyně najednou řekla „jdeme běhat“. Zasmál jsem se, protože jsem se smál obézním lidem, které jsem viděl běhat. Ale u nás doma rozhoduje žena (fór, tedy doufám), tak jsem si oblékl tepláky, vzal psa, bundu a šel běhat. Bylo to naprosto příšerné. Po prvním kilometru jsem nemohl dýchat a bolelo mě naprosto celé tělo. Nějak jsem doběhl krátký cca 3 km okruh, ale měl jsem ze sebe strašnou radost. Nějak mě to chytlo a já jsem šel druhý den znovu. Bylo to úplně stejně strašný, ale řekl jsem si, že to vydržím 2 týdny a uvidíme. Najednou, po zhruba dvou týdnech jsem už uběhl v kuse 5 km a za mnohem lepší čas.

Poznámka: Věc, pomůcka, díky které jsme vydržel a byl motivovaný běhat, byly chytré hodinky. Na hodinkách totiž vidíte krásně váš progres. Jednak vidíte, za kolik minut uběhnu jeden kilometr, ale i zda-li se vám lepší tep při běhu a zlepšují další faktory, jako je kardiovaskulární kondice. (více oni zde - https://www.4health.cz/clanek/vo2max-a-jak-jej-zvysit)

Foto: Václav Brynda

Běh - 10 km


Najednou jsem začal i opravdu rychle hubnout. Tím, že jsem každý den běhal, jsem si logicky dával i pozor na to, co jím. Jedl jsem hlavně pravidelně po menších porcí a snažil jsem se opravdu vařit zdravě. Dokonce jsem si koupil i spalovač tuků, což je hodně kontroverzní, ale mně to pomohlo hlavně opět k motivaci. Měl jsem takový, který se bral ráno a před sportem. Takže Vás to opravdu nutilo jít ten den něco pro své tělo udělat.

Nejvíce jsem zhubnul asi první měsíc a to o 10 kg. Bylo to vidět i vizuálně. Ovšem jsem stále rád chodil lézt, kde to bylo vidět taky. Vezměte si, že najednou nenosíte 10 kg činku na břiše.. :-) Po měsíci jsem dokonce uběhl svůj první půlmaraton, kde jsem si vybral trasu na telefonu a tu jsem za 2:15 uběhl.

Šlo to takhle dál, až mi za břiše zůstalo o dost méně tuku. Přišla také první krize, kdy mě přestalo bavit běhat, a dokonce jsem asi týden neběhal. Po té co jsem brouzdal po internetu jsem narazil na ketonovou dietu. Začal jsem se o tomto tématu více zajímat až jsem si řekl, že to vyzkouším. Vybral jsem si firmu KetoDiet.cz - plán Medium. První týden byl slabší. Jídlo sice docela chutné, ale měl jsem trošku hlad. Navíc jsem nemohl chodit s klukama do menzy, ale musel jsem si jídlo ohřívat, nebo zalévat na fakultě. Nicméně si opět tělo a já zvykli a za dva týdny jsem byl ok. Celý tento proces (od prvotního podívání do zrcadla až po dokončení diety) trval zhruba 3 a půl měsíce. Za tu dobu jsem zhubnul min. 20 kg. Začal jsem lépe spát, nebolela mě kolena záda a hlavně jsem se začal cítit dobře. Nebyl lepší pocit, než když si musíte jít koupit nový pásek, protože ten starý vám je velký…

Co jsem tímto článkem chtěl sdělit?

1) Nejdůležitější je si sám uvědomit, že se necítíte ve svém těle dobře.
2) Vymyslet si sport, u kterého vydržíte a který vás bude bavit.
3) Vydržet alespoň 30 dnů, kdy si zvyknete na nápor.
4) Upravit si jídelníček. (např. se poradit s odborníkem – já jsem ho pak u Ketodiety dostal v rámci balíčku)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz