Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vánoce, Vánoce přicházejí?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: George Dolgikh/Pixabay

Už? A neměly by ještě spát? Nebo se maximálně pomaloučku probouzet z jarního a letního spánku?

Článek

Jsou dva měsíce do Štědrého dne a z televize se už na nás valí nálož reklam s nabídkami dárků. Zelený mimozemšťan mě osobně svým pronikavým hlasem otravuje v průběhu celého roku, teď navíc v zimní čepici a se stejně uvřeštěným kolegou medvědem a láká nás na okamžité objednávání zboží. Protože včera už bylo pozdě.

V regálech obchodů se ještě ani neohřál Halloween, spolu s lebkami, pavouky a dýněmi a už narážíte na čokoládové kolekce, baňky a řetězy.

V práci, z vedlejší kanceláře, díky tenké zdi, nechtě poslouchám spolu s kolegyní George Michaela a jeho Last Christmas, All I want for Christmas v podání Mariah Carey či Půlnoční od Vaška Neckáře. Den co den.

A aby toho nebylo málo, k večeru se mi už do oken bytu odráží svítící vánoční hvězda a kometa, co jsou už nyní připevněny na sloupech veřejného osvětlení a budou tam viset až do konce roku.

Mám jenom já pocit, že se svět zbláznil? Zatímco u televize máte onu jedinečnou možnost ji kdykoli vypnout či přepnout na nevánoční program, což jsou asi jen politické debaty, tak do obchodu čas od času musíte. Pást se přece nebudete. A tam senzitivnější jedinci buď dostanou tik, nebo podlehnou záludným obchodním taktikám a začnou horečnatě skupovat vše, co jen trochu zavání Vánocemi.

No, já osobně tomu vánočnímu tlaku odolám a budu se těšit z posledních hřejivých paprsků slunce, které tak, jako každý rok, na poslední chvíli vzdorují příchodu podzimu a svým teplem mi připomínají doznívající léto.

A co vy? Podlehnete, nebo ne?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám