Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kuře za 440 korun? Ne, to není vtip

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Chillimedia, Pixabay

Na zdravější variantu masa spousta lidí nemá. Koupili byste tak drahé kuře?

Článek

Maso nejím už skoro půl roku. Roky přibývají a je potřeba jít zdraví trošku naproti. Jedí ho ale naše děti, a protože jsou ještě poměrně malé a nesní ho tolik, řekla jsem si, že by bylo fajn přestat ho kupovat v marketech a najít v okolí nějakou drůbeží farmu. To se mi i podařilo, ale cena mě fakt překvapila.

Samozřejmě jsem si nemyslela, že bude kuřecí maso z farmy stejně drahé, jako v marketu z klecových nebo halových chovů, ale fakt mě nenapadlo, že to bude tolik. 440 korun za jedno kuře mi přijde fakt hodně. Za co tolik peněz? Jala jsem se číst dál.

Dozvěděla jsem se, že jde o kuřata chovaná volně, tradičním způsobem, jak si pamatuju od babičky, a tedy až třikrát déle, než ta, co se prodávají v marketech. Začalo mi svítat. Měla by být větší (cca 1,5 kg = 294 Kč/kg), na pohled žlutější se silnější kůží. Jejich chuť by měla být výraznější, maso křehčí a zároveň pevnější.

Takto chovaná kuřata by neměla obsahovat antibiotika ani hormony, jelikož nejsou chována v tak velkém počtu, tudíž se mezi nimi nešíří nemoci, a jsou krmena přírodními složkami jako je třeba čerstvá tráva nebo kukuřice.

A protože jsou chována podle zásad chovu na ekofarmách, které jsou údajně dost přísné, odvíjí se od tohoto faktu jejich cena. Chápu. Nesou označení BIO. Jejich jedinou nevýhodou se zdá být jen rychlejší ztráta čerstvosti a podléhání zkáze díky tomu, že je to prostě jen čisté maso bez chemie. No, zní to dobře.

Dlouho se pečou. Udávají 2-3 hodiny v zakryté nádobě v troubě, což mi teda přijde hodně, ale asi se bavíme o úplně jiném masu, než znám a taky o pečení vcelku, což nepotřebuju. Po vykostění a naporcování bude hotové cobydup. Budu mít pro děti 8 jídel a ze zbytků polévku.

Uznávám, že cena není pro běžnou rodinu, kde jedí maso všichni. Ani kdyby se rozkrájeli. Byl by to jediný oběd, vyšel by finančně jako v restauraci a tam si ho rodina ze střední vrstvy nedává zase tak často. Ale když je člověk sám nebo to chce jen pro malé děti, dá se to, myslím, zvládnout.

Tak hurá do toho. Jejich zdraví je přece důležitější než peníze.

A co vy? Koupili byste tak drahé kuře?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz