Hlavní obsah
Umění a zábava

Se Zaklínačem je to úplně jinak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Netflix

Henryho Cavilla už v roli Geralta z Rivie neuvidíme

Recenze na třetí řadu jsou všechny stejné a za mě teda úplně mimo realitu. Nechápu proč.

Článek

Všichni brečí nad odchodem Henryho Cavilla a předpovídají jeho nástupci Liamu Hemsworthovi, jak to bude mít těžké. Jenže on to bude mít v jedné věci úplně lehké. Osobně si myslím, že co se týká vizáže, uspokojí mnohem víc fanoušků Zaklínače než Henry.

Jasně, když jsem se dozvěděla, že má hrát Geralta, neuměla jsem si ho v této roli moc představit. Mám ho spojeného s jiným žánrem a hlavně věkem, ale pak jsem viděla pc hru a došlo mi, že je počítačovému Geraltovi neskutečně podobný. Jakoby ho dělali podle něj. Takže zatímco Henry musel o tom, že je Zaklínač, přesvědčit všechny, Liam bude muset přesvědčit jen ty, co neznají hru.

Za mě se na tuto roli opravdu hodí a moc se na něj, jako na Geralta z Rivie, těším. Líbí se mi jako muž i jako herec. Jediné z čeho mám obavu je, že ho uvidím jen v prvním dílu další série a víc už nezvládnu. Zatímco se všichni rozplývají nad tím, jak je třetí řada nejvěrnější knižní předloze, zapomínají nějak dodat, že jen v hrubé kostře. Jo, všichni jdou kam mají, ale kolem nich se dějí úplně jiné věci.

Je to jakoby Peter Jackson poslal společenstvo prstenu na stejnou cestu a místa, ale prožívali by tam úplně něco jiného. Když už mě napadl Pán prstenů, myslím, že Zaklínači chybí káendéčka (KND). Pán prstenů jich má kotel, a kdyby je měl i Zaklínač, nebyla by třetí řada tak brutálně zdlouhavá a nudná. Kdo to slyší poprvé, tak KND je zkratka pro Klub nechápavého diváka. Jsou to vsuvky textu, které ústy postavy stručně objasňují věci nebo děje, pro pomalejší diváky. Za mě by pár větami šly nahradit hned dva celé díly z třetí série.

Pátý, kde se odehrává pořád jedno a totéž, jen z jiných úhlů pohledu a sedmý, kde celou dobu putuje Cirilla pouští a má myšky, které v knize vůbec nemá. Dva díly z osmi je dost a vyvolává to pocit, že začínají vařit z vody. Nepomáhají ani ostatní díly, kde je příliš mnoho postav, setkání, zápletek, zdlouhavých a nepodstatných dialogů, prostě omáčky.

A i ten Geralt se zotavoval zbytečně dlouho. Jestli ležící a skučící zaklínač měl být dárek k odchodu Henryho Cavilla, měli mu dát raději dort. Nepovedlo se to, stejně jako splnění jeho přání, aby byla třetí série co nejvěrnější knize. Trochu byla, ale spíš ne.

Za mě nebyla šťastná volba přepisovat a vymýšlet nový příběh Zaklínače, protože původní zpracování je dokonalé a překonávat dokonalé je nemožné. Autor Zaklínače Andrzej Sapkowski měl všechno skvěle promyšlené, a přestože některé části příběhů člověku někdy nedávaly smysl, vždycky ho nakonec dostaly. V seriálu ale spousta věcí vyznívá do ztracena a člověku uniká, proč tam vlastně jsou. Jako třeba Rience, který dostal prostor prakticky k ničemu a už je i po něm.

Narovinu, podařilo se mi po prvních pěti dílech této série zpracovat své zklamání z nové sexuální orientace Marigolda, ale nakonec jsem tuto řadu málem nedokoukala z úplně jiného důvodu. Fakt jsem se nudila. Chyběla v ní dynamika prvních dvou sérií.

Celé to měla asi držet bitva v Arethuse, ale úplně nepomohla. Zabilo ji vakuum, které následovalo. Cirilla v poušti, Geralt pomalu na márách, politikaření a mrtvá Tissaya. Dlouhé, předlouhé nic. Přestože je tato bitva označována za ikonickou, za mě osobně mohla být lepší. Byli tam nejmocnější čarodějové v naprosté přesile a nedokázali se ubránit ani chvíli. Evidentně by potřebovali nějaké Avada kedavra (KND - smrtící kouzlo z Harryho Pottera).

Celkový dojem mám v tuto chvíli takový, že bych jim doporučila se na to vyprdnout. Prostě už jim to dál nějak nejde a očekávaná výměna herců v roli zaklínače mě začíná děsit. Původně jsem si myslela, že k tomu využijí Geraltovo zranění, ale protože už víme, že ne, vymyslí zase nějakou ptákovinu.

Přijde mi, že Netflix zapomíná, že to není příběh pro děti, které by se ptaly, proč Geralt najednou vypadá jinak. Myslím, že dospělí lidi dokážou normálně přijmout výměnu herce a prostě si na něj časem jen zvyknout. Nemusí kvůli tomu nic vymýšlet.

Ale oni už to vymysleli a údajně by to mělo proběhnout způsobem, který nás všechny nadchne. Souvisí prý s jistou myšlenkou hluboko zakořeněnou v páté knize, na kterou zatím nikdo jiný asi nepřišel, protože se v této věci nijak výrazně nespekuluje. Takže kdo ví, jestli je ta myšlenka vůbec Sapkowského.

No nechejme se překvapit. Zase!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz