Hlavní obsah

Zašel jsem si na pivo a zůstal jsem v šoku. Zažil jsem nepříjemnou situaci, která se nesmí opakovat

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Betynka

Marek pracoval jako operátor na zákaznické lince, a většinu času strávil za počítačem. Po celodenním sezení zatoužil po odpočinku a osvěžení. Rozhodl se, že si po práci zajde na jedno pivo do své oblíbené místní hospůdky na vesnici, kde bydlel.

Článek

Večer byl příjemný a hospůdka byla plná štamgastů. Marek si našel volné místo u stolu, objednal si pivo a sledoval ruch kolem sebe. Poslouchal rozhovory ostatních hostů a užíval si příjemnou osvěžující chuť svého zlatavého moku. Bylo to jeho malé útočiště, kde mohl zapomenout na všechny starosti. Nebyl žádný alkoholik, jen si chtěl dopřát osvěžujícího nápoje po celodenní práci.

Když dopil své poslední pivo, zavolal číšníka a požádal ho o účet. Připravil si svou kreditní kartu, jak to dělal vždycky a čekal. Když číšník přišel, Marek mu podal automaticky svoji platební kartu, aniž by přemýšlel. Číšník se na něj podíval s úsměvem na tváři a omluvně řekl: „Karty nebereme, pane. Je to pro nás moc drahá záležitost, na kterou nevyděláme tolik peněz. Platit můžete pouze hotově.“

Zašel jsem si na pivo a zůstal jsem v šoku

Marek se zarazil. V dnešní době, kdy se stalo placení kartou standardem, mu někdo řekne, že s ní nesmí platit? „To si snad děláte legraci,“ namítl, ale číšník jen zavrtěl hlavou. „Bohužel ne, je to politika podniku.“ Cítil jsem se velmi nepříjemně a trapně. Prohledával jsem všechny své kapsy, jestli náhodou nenajdu nějaké peníze, ale nic. Nakonec jsem musel požádat číšníka, aby mi věřil a chvíli počkal, že si zajdu domů, nebo k nejbližšímu bankomatu, který byl na druhém konci vesnice.

S pocitem znechucení jsem odešel do tmy hledat místo, kde získám hotovost na zaplacení mého dluhu. Když jsem se po půlhodině vrátil a zaplatil účet, rozhodl jsem se, že do této restaurace už nikdy nevkročím. „Už sem nikdy nepůjdu,“ hlásal Marek otráveně, když odcházel. Byl naštvaný, že jeho hospůdka, kterou měl tak rád, ho tak vypekla a zklamala.

Zažil jsem nepříjemnou situaci, která se nesmí opakovat

Cestou domů přemýšlel o tom, jak se svět mění a jak si musí zvykat a přizpůsobovat se novým způsobům placení a trendům. Doma si udělal bylinkový čaj na uklidnění a snažil se zapomenout na nepříjemnou zkušenost. Věděl, že to není konec světa, ale přesto ho tato trapná situace mrzela. Uvědomil si, že i takové maličkosti mohou ovlivnit pohled na náš každodenní život a naše malé radosti.

Marek si slíbil, že si odteď bude dávat pozor na to, jak platí a bude vždy dopředu připraven na případné komplikace tím, že bude mít u sebe vždy alespoň malou částku v hotovosti. A zřejmě si najde i nové místo, kde si po práci odpočine. Někde, kde jsou ke svým hostům vstřícnější a berou karty. Dnešní doba je pro něho naprosto vyspělá a odmítá platit hotově jen proto, že někdo nechce platit za terminál. Je to podle něho omezování a diskriminace zákazníků. A to Marek rozhodně podporovat nebude.

Zdroje: Autorský text a příběh Marka

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz