Hlavní obsah
Cestování

Třeboň: Dnes vítězí opalování

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Zumrová

Svět

Tento den patří k těm odpočinkovým. Dnes se budeme opalovat. Já sice tento způsob nemám úplně v oblibě, ale vzhledem k okolnostem to je asi dobrý nápad.

Článek

Třeboň: Dnes vítězí opalování, jsem totiž nachlazená

Také jste naštvaní, když vás nachlazení nebo dokonce viróza či mírná nemoc přemůže na dovolené? Chcete si tam sice odpočinout, ale podnikat spoustu aktivit a ne ležet s vaším nachlazením v posteli.

Hlavní hrdinové: fotografka, řidič, dívka s krásnými vlasy, nejmladší pasažér

Původní plán

Původní plán byl, že se oddělí dočasně ženský a mužský svět. Fotografka s dívkou s krásnými vlasy se vydají na pláž ke Světu. Řidič a náš nejmladší spolu zůstanou na chatě a budou si spolu užívat sluneční paprsky na travnatém dvorku a věnovat se společně mužským záležitostem. Ne, že bychom nejmladšího nechtěli vzít k rybníku, jenže i on někde nachladl a v noci jsme slyšeli ozvěny kašlání.

Ženy mají rýmu, muži „rýmičku“

Fotografka také někde nastydla a té se to zase projevilo ucpaným nosem, tedy rýmou. Být chlap mám „rýmičku“ a celá dovolená by byla v ohrožení. V tomto ohledu jsem ráda, že jsem žena a trpím pouze a jenom obyčejnou rýmou. Fajn.

Fotografka a dívka s krásnými vlasy spřádají plány

Fotografka a dívka s krásnými vlasy spřádají plány, jak se dostanou na procházku ke Světu. Mimochodem k světu vypadáme stále obě. Jenže fotografce se bohužel nos plní čím dál tím více, spotřebovává stále větší a větší množství kapesníků - ještě, že je nedaleko obchod se smíšeným zbožím - naštěstí na dutiny netrpí a žár slunečních paprsků pomáhá fotografce rýmu, nevítaného hosta, uvolnit. Jenže se to neustále horší.

No, ty jsi tedy ready

Dívka s krásnými vlasy pojmenuje trefně můj zdravotní stav se slovy: No, ty jsi tedy ready (připravená) se mnou někam jít. I když mi to bylo velmi nepříjemné, musela jsem s ní souhlasit. Doopravdy moje rýma mě čím dál tím více brzdila v nějaké fyzické aktivitě. Tak jsme rozhodly, že tedy na dvorku zůstaneme všichni. Bylo mi to líto, jelikož jsem tuto aktivitu dívce s krásnými vlasy slíbila. Ale ona se nezlobila, říkala, že se potřebuje hlavně opalovat. A to, že to nebude u nádherného třeboňského rybníka dokáže oželit. Prý nutně k vodě nepotřebuje, což o to, kolikrát mě tam již jinoši poslali… ale tím si musí projít každá.

Odpočinkový den

Tak jo, kdo jste v pořádku, roztáhněte si deky a jděte se opalovat. Já jsem se smířila s tím, že tento den je odpočinkový, tak ho strávím v posteli s několika šálky čaje s citrónem a medem. Ještě jsem si pořídila vodu s mnoha minerály, abych potřebné látky dodala svému tělu. Dnes měl být totiž den slunný bez deště i bez srážek. Srážka byla jenom ta s tou mou rýmou.

Svým způsobem je odpočinková celá dovolená v Třeboni

Foto: Jana Zumrová

Třeboň

V Třeboni je rozhodně mnoho možností, kam zavítat a rozhodně jsme nestihli všechno. Ale celkově mi připadala tato dovolená celkově odpočinková, když ji srovnám s těmi předchozími. Obvykle jsme nasadili turistické boty, baťoh nejen s pláštěnkou a štrádovali si to po hornaté krajině v jednom z našich Národních parků. Podnikali jsme túry s určitým převýšením a testovali svoji fyzičku. Zde jsme také něco nachodili, ale po rovině. No, proč ne, změna je život. Rovinatá krajina s nádhernými rybníky má zase úplně jiné kouzlo.

Kapr na bylinkovém másle

Foto: Jana Zumrová

Kapr v Třeboni

V rámci pobytu dovolené jsme si několikrát pošmákli na kaprovi na bylinkovém másle a bylo to v restauraci U Kamenné Studny přímo v centru Třeboně. Ale osobně si myslím, že i v jiné restauraci jsou na tyto rybí speciality dobře připravení. Ryby jsou zkrátka všude kolem vás a člověk má pocit, že v Třeboni život jen tak pluje. Stejně jako kapři a ostatní ryby ve Světě.

Pokračování se dozvíte v dalších článcích.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz