Hlavní obsah
Názory a úvahy

Proč budu volit Filipa Turka a změna názoru na Danuši Nerudovou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Marek Musil / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0

Volby do evropského parlamentu se kvapem blíží a česká mediální pozornost je upřena na dva překvapivé kandidáty. Místo sporu největších stran jsou světla reflektoru upřena na Danuši Nerudovou a pro mnohé neznámého Filipa Turka.

Článek

Kdo je Filip Turek? Na internetu si přečtete, že je to zakladatel a prezident Jaguár klubu. Sběratel aut a bývalý závodník. Zároveň se ostře vymezuje proti zákazu spalovacích motorů a kandiduje jako nestraník za koalici Přísaha a Motoristé.

Kdo viděl nějaké díly talk-show Po žních k Turkovi, kde lze nahlédnout do jeho mysli, jistě si všimne, že je to takový macho charismatický chlap, kterého by v Americe jistě nazývali zástupcem patriarchální toxické maskulinity.

Jakkoliv však jeho vizáž a vystupování může působit jako rudá na býka pro spoustu neo-liberálních voličů, je potřeba si uvědomit, že Filip Turek je velmi inteligentní a pragmatický člověk, který však nestojí na straně barikády spolu s takovými, jako je SPD. Nevyvolává hesla jako: „Pryč z NATO,“ „Čechy Čechům“ apod. Pro mě představuje zástupce, který mi v politickém spektru dlouho chyběl.

K Filipu Turkovi jsem se dostal naprosto náhodou. Vše to začalo u herního tvůrce Daniela Vávry, který se několikrát objevil u Petra Kubelíka v jeho Talk show. Odtud jsem začal sledovat přímo Petra Kubelíka. A to byl už jen krůček k tomu, abych si všiml jednoho hosta, Filipa Turka, který mě ihned ohromil svou vzdělaností a přehledem o světě a světovém dění. Začal jsem sledovat jeho internetové diskuze a také byl na jeho veřejném vystoupení.

A ačkoliv Filip Turek není perfektní kandidát a jeho osobu si určitě neidealizuju, ze zástupu všech „ne-perfektních“ kandidátů mi vyvstává jako nejrozumnější.

Foto: DeFacto / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0

Jaguar E-Type Series 1 4.2 Litre (1967)

Proč tedy budu Filipa Turka volit?

1) Na internetu jsou hodiny a hodiny jeho názorů, hlavně z dob před zájmem o politickou kariéru, proto člověk znal jeho „v rámci možností“ nefiltrované názory.

2) S většinou těchto názorů se ztotožňuji.

3) Je to velice vzdělaný člověk, který procestoval spoustu koutů země, zná historii, ví jak funguje svět.

4) Není to idealista, ale (opět v rámci možností) realista.

5) Je pro jádro.

6) Je pro silný a konkurenceschopný průmysl.

7) Jeho politické spektrum je pravice, není to ale paskvil pravice jako parlamentní strany, nebo krajní pravice jakože Čechy Čechům, smrt EU.

8 ) Má nastudovanou problematiku, zná data a argumenty, oproti jiným nemá jen prázdná marketingová hesla.

Turkova kampaň je primárně zaměřena proti zákazu spalovacích motorů, ve vedlejší koleji je poté reformace greendealu, ochrana státních hranic, nebo kritika příjímání ilegálních migrantů z blízkého východu.

Když bych zobecnil jeho názory, které si může každý poslechnout na internetu, jelikož jsou opravdu veřejné, řekl bych, dle mého, že Turek je obecně proti nadnárodnímu aparátu (EU), který by měl rozhodovat o tom, jak který stát chce vést svou politiku. Není však proti EU jako takové, pouze ji chce přisuzovat menší moc. Krásně je to vidět právě na příkladu aut se spalovacím motorem, kdy Turek chce, aby využívání elektroaut řídil trh, nabídka a poptávka, ne zákazy, kvóty a dotace.

Za mě osobně jsou toto myšlenky volného trhu, které mi imponují. Já sám jsem ochotný si v budoucnu elektromobil pořídit, až jejich cena bude nižší a technologie lepší, takže jsem jednoznačně pro elektromobily. Zároveň jsem však proti zásahům do volného trhu a nařizování, co se smí a nesmí vyrábět.

Lži, které jsem četl o Filipu Turkovi

Dokud byl Filip Turek v podstatě pro veřejnost neznámý člověk, mohl si tzv. pustit pusu na špacír a říkat si, co se mu zlíbilo. To se však velmi rychle otočilo proti němu, jelikož vstupem do politiky na sebe umístil terč. A ačkoliv se mi spoustu jeho historických výroků nelíbí, některé lži jsou o něm opravdu směšné.

1) „Filip Turek je proruský dezolát.“

- K tomuto řeknu jen to, že jsem v hodinách a hodinách jeho diskuzí neslyšel nic, co by podporovalo Putinovu invazi, nebo snad obhajovalo vraždění. Turek pouze vždy pragmaticky usuzoval, že totální porážka Ruska je hloupost, že taková velká mocnost nebude poražena ve smyslu státního převratu. Zároveň říkal, že Ukrajina pravděpodobně nemá sílu na to, kompletně vyhnat Rusko ze svého území.

2) „Filip Turek chce bořit Evropu.“

- Opět, z jeho komentářů ohledně Evropy je zjevné, že Turek je pro Evropu. V diskuzním pořadu Po žních k Turkovi několikrát řekl, že Česko jako součást EU je silné a spolu s účastí v NATO nám zajišťuje bezpečnost, avšak současný směr Evropské unie je dle něj špatný.

3) „Filip Turek je xenofob.“

- Když Filip Turek popisuje své cesty do zahraničí, do zemí blízkého východu, do amerického kontinentu, vždy mluví o tamních obyvatelích jako o super lidech, kteří mu předali mnoho zkušeností a ukázali jak funguje svět. To mi nepřijde jako xenofobní povaha. Ano, je proti ilegálním migrantům, v kontextu toho, co se děje na západě, říct však, že je tím pádem xenofobní, je hloupé.

4) „Filip Turek je nácek.“

- Po poslední debatě s Danuší Nerudovou se vyrojila zpráva, že Filip Turek má doma artefakty s nacistickou symbolikou a spoustu lidí ho v diskuzích začalo označovat jako podporovatele Třetí říše. K tomuto snad ani není třeba nic říkat. Útok takového kalibru útočí opravdu na ty nejnižší pudy. Sbírat historické předměty není nic, co by mělo vypovídat o politických názorech sběratele.

Můj známý má například svou pracovnu vyzdobenou obrazy, které zachycující bolševickou revoluci a svrhnutí ruského cara. Dělá to z něj podporovatele komunismu? Ne. Komunisty bytostně nesnáší, jelikož mu zničili rodinu. Tyto obrazy má vystaveny tam, kde je každý den vidí, aby si naopak připomněl hrůzy, které se staly. Sbírat něco,, neznamená to podporovat.

Danuši Nerudovou jsem chtěl volit jako prezidentku

Nakonec bych se chtěl pozastavit nad samotnou Danuší Nerudovou. V prvním kole prezidentských voleb jsem ji chtěl volit. Bylo by hezké mít prezidentku ženu, její program mi vyhovoval, byť jsem s ním plně nesouhlasil.

Ovšem ihned při první debatě, kterou jsem viděl, jsem změnil názor. Její schopnost reprezentovat, vyjadřovat se a mluvit konkrétně byla daleko za jinými kandidáty. Její rétorika byla formou prázdných naučených hesel a já tak volil Petra Pavla.

Bohužel si stejnou rétoriku přinesla i do evropských voleb. Její sociální sítě jsou zahlceny cringe rádoby vtípky, kterými útočí na voliče a jiné strany.

Jak paradoxní, že se prezentuje pozitivní kampaní, Filipa Turka napadá, že „prohlubuje příkopy“ a zesměšňuje jiné názory a sama se vysmívá a v podstatě sama dělá to, co u Turka kritizuje.

Bohužel Danuše Nerudová opravdu nedokáže vyplodit nic koherentního a její znalost problematiky se dostává do hloubky filtrovaných frází Chat-GPT. Pro mě, ačkoliv zprvu vhodná kandidátka na prezidentku, se stala takovou neo-liberální karikaturou moderní a sebevědomé ženy, kterou spousta lidí volí jen z tohoto důvodu.

Protože je očividně špatné volit charismatického chlapa, který se elegantně obléká, ale volit někoho jen, protože je žena, je naprosto v pořádku. Dvojí metr funguje a politická hra a mediální válka je v plném proudu.

Já jen za sebe můžu říct, přijďte k volbám, volte toho, kdo vám přijde jako vhodný kandidát. K rozhodnutí vám může pomoci třeba tato volební kalkulačka.

Zdroje:

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-motorista-turek-zvedl-problem-ktery-lidi-pali-stan-mu-s-kampani-spis-pomaha-mini-experti-40474768

https://www.youtube.com/watch?v=6J0sigbA3CU

Zhlédnutí všech dílů pořadu Po žních k Turkovi

https://www.youtube.com/watch?v=VjemNy5tKL8&pp=ygUKZmlsaXAgdHVyZQ%3D%3D

https://www.youtube.com/watch?v=NXJuCtjV-Cg

https://cs.wikipedia.org/wiki/Filip_Turek_(motorista)

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz