Článek
Rodiče svým dětem neustále opakují, že se ve škole naučí vše potřebné pro život. Však je tomu opravdu tak? Opak může být pravdou.
- Děti se ve školách nikdy neučily daně a co znamenají, ačkoliv se to v budoucnu každého z nich bude týkat, tak nejsou o tom na základních školách dostatečně informovány.
- Jak spravovat peníze. Finanční gramotnost na českých základních školách také chybí. Děti by se v oblasti financí měly více vzdělávat, neboť je velmi snadné se dostat do finančních potíží. Je hezké, že děti umí vypočítat sinus či cosinus, ale v hodinách matematiky chybí ráz reálného života v oblasti ekonomiky.
- Děti mají 2 hodiny týdně tělesnou výchovu, však nejsou obeznámeni se zdravým životním stylem. Jak se správně stravovat, co obnáší vyvážená strava, co si mají představit pod rafinovanými sacharidy atd.
- Jak pracovat se svými vlastními emocemi, například jak se vypořádat s odmítnutím, jak zvládat stresové situace či smutky a deprese, které jdou s dnešní dobou ruku v ruce.
- Ve školách se neučí nic o sebelásce. Sebeláska je pro mladistvé a dospívající v jejich rozvoji klíčová. Proč se o ní na českých školách téměř vůbec nevzdělává?
- Když přejdeme do praktického života. Děti se učí pouze teorii, učí se historické letopočty nazpaměť, jen aby dostaly jedničku z dějepisu, ale ve škole se nenaučí, jak zvládat pohovory, či jak se o místo v práci ucházet a co obnáší vytvořit dobrý životopis atd.
Ale mohou říci, že znají pythagorovu větu.