Hlavní obsah
Lidé a společnost

Chcela by som byť hadom. Ľahneš si a ťahajú ťa

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Zdroj: vecstock/freepik.com

Byť tak aspoň na chvíľu hadicou

Dnes mi to nemyslí. Najprv som 5 minút uvažovala, ako sa po česky „do pytle“ povie had. Napadla mi žížala. Mama by ma už bila po hlave. Ako to, že tak dlho žiješ v Čechách a „nemluvíš?“

Článek

Jednoducho. Mne sa páči čeština. A preto ju nechcem ničiť trápnou českoslovenčinou. Preto nemluvím. (I keď Slovák, ktorý žije v ČR dlhšie ako týždeň, sa už automaticky začne považovať za Čecha a keď príde domov na víkend, nechce jesť zemiaky, ale pýta si brambory).

Mne jazyky nikdy nešli. Angličtina sa na mňa nenalepila, na rozdiel od kíl, jediné čo si pamätám z učebnice šmihnutej komunizmom je: „What does Mr. Prokop do?“ Aj to nie som si až tak celkom istá, či to niekoho zaujíma, a či to je gramaticky správne. Prihlásila som sa dokonca na francúzštinu. Znie nádherne. Absolvovala som len jednu hodinu, na ďalšiu som už nemala odvahu prísť.

Žijem v Brne a je mi dobre

Teda, dnes až tak nie. Vonku je akási tlaková níž, oči mi padajú na klávesnicu, z hlavy nie som schopná vypľuť ani malú násobilku a preto si pomáham kalkulačkou. Ešte raz sa vyspím a bude piatok! To účtovníctvo zabíja celú moju kreativitu (akoby som nejakú mala). Dnes by som chcela byť hadom. Teda hadicou. Ľahneš a ťahajú ťa. A stačí ti jesť len raz za mesiac. To by som hneď mala postavu ako lusk.

Po mojom neúspechu s pečením som sa rozhodla dať si aspoň na chvíľku pauzu od podobných experimentov. Potrebujem však impulz do života. Rozhodla som sa založiť si profil na internetovej zoznamke. Dúfam len, že moja mama sa nikdy nedozvie, akým spôsobom si chcem nájsť manžela. Jej tisíckrát omieľané: Dobrú kravu aj pri žľabe nájdu, mi ide fakt na nervy. Proporcie mám dostatočné. Len kde nájsť ten žľab?

Lujzička.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz