Hlavní obsah
Zdraví

Má jít tělo do hrobu zhuntované?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Mensanka

Dřív se to říkalo často a já bych ráda věděla od dnešních důchodců, jestli s tím souhlasí? A co ti mladší, řídí se tímto heslem nebo jsou na sebe opatrní?

Článek

Pamatuji si, jak se dřív hlavně v souvislosti s konzumací alkoholu používalo heslo, že tělo má jít do hrobu zhuntované. Ale nejen v těchto případech, také v souvislosti s vášnivým nezřízeným sportem. I takových lidí jsem poznala hodně, kteří hodně sportovali třeba na kole, během, na lyžích a dalších sportech, a nebylo to v míře úplně zdravé.

Vždycky jsem si říkala no jo, vy si teď děláte legraci, abyste odůvodnili, proč máte pokračovat ve svém nevyváženém životním stylu, a odkládáte řešení zdravotních potíží na později… A odbýváte to heslem o těle zhuntovaném v hrobě.

A mě by vážně hodně zajímalo, jestli si dnešní lidé důchodového věku myslí, že takové heslo je dobré a jestli by nám, o něco mladším, doporučili se jím řídit. Stojí to za to?

Co je lepší, užívat naplno nezdravých radovánek, a na stáří to odnést poškozeným zdravím? Vy, kteří jste zvolili tuto variantu, litujete toho, že jste se o své zdraví nestarali lépe? Nebo si naopak říkáte, že to za to stálo a kdybyste neměli ty divoké vzpomínky na různé nezdravé radovánky, nebyl by ten život býval byl ono?

Anebo naopak vy, kteří jste se starali o své zdraví a leckdy si leccos odřekli nebo se hlídali ve zdravém životním stylu, jste za to na stará kolena rádi a říkáte si, to jsem rád, že jsem tolik třeba nepil jako kamarádi nebo že jsem se tolik nevěnoval aktivitám, které nejsou právě nejzdravější, když se to s nimi přehání?

A máme tu vůbec reprezentativní vzorek, jak se říká? Co když ti, kteří si svá těla huntovali důkladně, už tady nejsou?

To by mě tedy vážně zajímalo, jak na tom jste a co podle vás vítězí. A jestli má podle vás tělo jít do hrobu zhuntované?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz