Hlavní obsah
Právo a státní správa

Fyzické osoby zmizí od února ze seznamu držitelů datových stránek. Je to dobře?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Michael Tajpi

Ilustrační foto

Stát od února odstraní z veřejného seznamu datových schránek všechny fyzické a podnikající fyzické osoby. Stane se tak na základě novely zákona. Je to správný krok?

Článek

Ve veřejně dostupném seznamu držitelů datových schránek dochází od příštího týdne k zásadní změně. Na základě novelizovaného zákona se mění princip zveřejnění datových schránek fyzických osob a malých podnikatelů, tedy podnikajících fyzických osob.

Datové schránky těchto subjektů budou z veřejného seznamu od 1. února vymazány, a to hromadným zásahem státu. „Ke zveřejnění datových schránek fyzických a podnikajících fyzických osob v seznamu držitelů datových schránek dojde pouze v případě, pokud si o to držitelé datových schránek tohoto typu sami nově požádají (dají svůj souhlas v nastavení datové schránky),“ uvádí se ke změně na stránkách mojedatovachranka.cz.

K čemu stát datové schránky používá?

K vyhledání datové schránky fyzické či podnikající fyzické osoby pro potřeby odeslání datové zprávy dál primárně slouží Klientský portál datových schránek po přihlášení na www.mojedatovaschranka.cz. Zde k žádné změně nedochází.

Jako aktivní vlastník a uživatel datových schránek v režimu občana i podnikající fyzické osoby mě napadá otázka, proč stát vlastně datové schránky zřizuje? Do podnikatelské schránky mi chodí papíry ze zdravotní pojišťovny, sociálky a párkrát přijde něco kolem daní z finančního úřadu. Do soukromé mi pro jistotu nechodí celý rok téměř nic.

Proč mi stát datovou schránkou nepíše o ničem, co se mě týká?

Nyní kontakty na mé datové schránky automaticky zmizí z jediného autorizovaného seznamu, tedy pokud si sám nenastavím, že tam chci být. Chápal jsem tento projekt jako usnadnění oficiální korespondence a nyní už většinu držitelů datových schránek nedohledám,, neboť nevěřím, že by byli všichni aktivní a aktivovali si schránku v seznamech. Je dobře, že ji všichni mají, ale nikdo o nich neví?

Proč mi stát nenapíše, že se ruší velké technické průkazy, proč mi nenapíše, že se mění parametry penzijního spoření, proč mi nenapíše, že mohu spořit na penzi nově v investičním produktu, proč mi nenapíše cokoli, co se mě týká a o co stát zavádí či nařizuje?

Anketa

Je stažení fyzických osob z veřejného seznamu datových schránek správný krok?
Ano
18,2 %
Ne
81,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 11 čtenářů.

Zdroj:

Systém datových schránek

https://www.mojedatovaschranka.cz/sds/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz