Hlavní obsah
Finance

Chtěl jsem vyměnit peníze v České spořitelně. Poslali mě do Tesca

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Ilustrační foto

Před cestou na dovolenou jsme potřebovali směnit koruny na eura. A člověk se nestačí divit, kam se dnešní bankovnictví dostalo.

Článek

Chystáme se na rodinnou dovolenou a jelikož ubytovatel v zahraničí vyžaduje složení vratné kauce 200 euro v hotovosti, provedli jsme kontrolu zbytků domácích eur z minulých dovolených a bylo to málo. Dohodli jsme se proto na částce, kterou vyměníme a s patřičným obnosem jsem vyrazil ve čtvrtek do našeho městečka.

Z minulosti jsem si pamatoval, že směnárna fungovala v Monetě a také v České spořitelně. A také jsem měl na paměti, že stačí přijít do okénka pokladna, směnárna, říct paní u počítačky bankovek kolik čeho a za kolik a bylo. Sice to i dřív trošku trvalo, páč vznikl časový zámek, ale to by neměl být problém.

Bankovní směnárna nefunguje každý den

Vybaven korunovou hotovostí jsem vyrazil nejdříve do pobočky Monety, kde jsem měnil peníze již dříve. „Směnárna funguje v pondělí, středu a pátek,“ dozvěděl jsem se od slečny u stolečku. Smutně jsem zakroutil očima, něco si pomyslel a v duchu věděl, že když to nedopadne, tak si půjdu vyměnit zítra.

Přejel jsem tedy k druhé bance, o které jsem si myslel, že je normální. Vstoupil jsem do České spořitelny, kde bylo pusto prázdno, jen u kulatého pultíku uprostřed bankovního náměstí seděla paní a řešila něco asi s pěti lidmi najednou, kteří stáli u kulatého stolu z druhé strany.

Když nejste objednán, máme smůlu

Čtyři z pěti se dozvěděli, že pokud nemají sjednanou schůzku, tak vlastně neexistují, v tuto chvíli a na tomto místě pro ně nemůže nikdo nic udělat, protože to celé funguje jen pro objednané k bankéřům. Někomu se snažila dovolat, stejně se ale nedovolala (ve tři odpoledne už bankéře zjevně nepracují) a všem klientům přislíbila, že patřičným bankéřům dá určitě vědět, že jim mají zavolat a sjednat si schůzku.

Načež jsem se dostal na řadu já a rovnou jsem paní oznámil, že schůzku sjednanou nemám, že jen potřebuji vyměnit peníze a jestli mě může někam nasměrovat. „A máte u nás účet?“ slyšel jsem paní. „Ano, mám,“ odpověděl jsem. „No, tak to jde jenom na účet, my hotovost nevydáváme,“ koukal jsem nevěřícně jako Tomáš. A taky jsem se dozvěděl, že je směnárna v Tescu a že mám když tak zajít tam.

Hurá, směnárna v pátek opravdu funguje

Zpomněl jsem si na manželku, která si šla minulý týden do spořitelny v okresním městě požádat o aktivaci internetového bankovnictví. Říkala, že uprostřed sálu byla za stolem asistentka, která jí slusně vysvětlila, že když není objednaná, tak má smůlu.

Takže tato viróza, kdy do banky můžete přijít už jen objednaní, je plošná. Už jsem s manželkou soucítil. Kdybychom nebyli nuceni okolnostmi využívat služeb České spořilteny, s důvěrou bychom přešli jinam. Naštěstí většinu bankovních služeb využíváme jinde, tam fungují celý týden a svět je tam ještě normální.

Tak jsem slušně poděkoval a odešel s tím, že jestli to v pátek nevyjde v Monetě, tak mi tedy vybereme v zahraničí z bankomatu a bude. V pátek jsem skutečně v Monetě našel normálně fungující směnárnu vyměnil koruny za eura. Hurá, můžeme na dovolenou.

Anketa

Už jste zašli do České spořitelny bez objednání?
Ano
81,4 %
Ne
18,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 478 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz