Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Do životopisů raději všechny pracovní zkušenosti nedávejte. Lepší je mít více variant v záloze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/public domain

Každý za život hledá práci, ale je opravdu nutné uvádět všechny své znalosti? Někdy totiž takové vychloubání může být na škodu a může nás připravit o zajímavé pracovní nabídky. Proto je lepší mít více životopisů v záloze.

Článek

Každý z nás jednou za život hledal nějakou práci. Upravili jsme si životopis, vyšperkovali ho tak, aby vypadal co nejlépe a poslali jsme ho do firem. Pak jsme naivně čekali na odpověď, ve které mělo stát, že jsme pozváni na výběrové řízení. To se ale nestalo a nakonec přišla odpověď, že bohužel jejich požadavkům nevyhovujeme.

Ale proč? Vždyť jsem já ta dokonalá a umím vše, co oni vyžadují. A tak se to stalo několikrát dokola, než jsem přišla na možný pravý důvod, proč mě vlastně nikde nechtějí. Jsem moc chytrá!

Lepší je mít více variant v záloze

Hlásila jsem se na několik různých pozic, vždy tak, aby to odpovídalo mému vzdělání a pracovním zkušenostem. Jenže ve většině případů firmám vadilo, že jsem tak chytrá. Příklad ze života. Vystudovala jsem střední ekonomickou školu a několik let jsem pracovala jako účetní. Ve firmě, kde jsem 10 let pracovala, jsem skončila, protože se podnik zavíral.

Proto jsem se hlásila na obdobné pozice. Dokonce mi nevadilo zkusit ani administrativu a různé sekretářské práce. Říkala jsem si, že když jsem vystudovaná účetní, která si z bývalé práce nese to nejlepší hodnocení, že nebudu mít problém sehnat práci. Ale měla jsem.

Jsem moc chytrá, řekli mi

Nikde mě nechtěli a podle slov jedné paní z výběrového řízení jsem moc chytrá. „Víte, pan ředitel je spokojený s tím, jak se chováte a jak vystupujete. Ale to, že jste pracovala jako účetní, považuje za problém. Jste moc chytrá a plat, který nabízíme na pozici administrativní pracovnice, je pro vás podřadný,“ tak mi to tehdy ta paní, která mi nakonec řekla, že mě nevybrali, řekla.

A já si uvědomila, že je třeba udělat více životopisů do zálohy. Ne proto, že bych někomu chtěla lhát nebo si své zkušenosti vymýšlet, ale bylo třeba ty dosavadní zamlčet a nikde je neuvádět. A to jen z toho důvodu, aby si někde opět nemysleli, že jsem moc chytrá.

Najednou mě nabídky práce hltily e-mail

Změnila jsem si životopis a udělala jsem si tři různé varianty. Do jednoho jsem uvedla, že mám výuční list, což je pravda. Do druhého jsem uvedla maturitní zkoušku a do třetího jsem napsala vysokou ekonomickou školu. A podle situace jsem životopisy posílala. Paradoxem je, že se na životopis s VŠ a maturitou skoro nikdo neozval. Ale když jsem na administrativní pracovnici poslala svůj životopis, kde bylo uvedeno pouze vyučení, e-mail nestíhal přijímat pozvánky na pohovory.

A rázem jsem měla práci. Počkala jsem, až mi skončí zkušební doma a šla jsem s pravdou ven. Šéfovi jsem řekla, že mám titul Ing. a pracovala jsem několik let jako účetní. Nestačil se divit a nechápal, proč jsem to neřekla hned. Své důvody jsem mu vysvětlila a on mě do měsíce povýšil na pozici účetní. Dnes na tomto místě sedím již 7 let a jsem spokojená. Jen je smutné, že se člověk musí často velmi podhodnotit a své vzdělání zatajit. Někdy jsou pracovní zkušenosti a dosažené vzdělání na škodu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz