Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Ivana (70): Svou velkou lásku jsem potkala v lázních. Vypadali jsme jako blázni, jsme spolu dodnes

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Láska kvete v každém věku, ale pokud je člověk v důchodu, platí toto pořekadlo dvojnásobně. Když se někdo zamiluje, tak rozum jde zcela stranou. O to krásnější to je v případě, kdy jsou spolu lidé až do smrti.

Článek

Vždy jsem věřila, že láska nemá věková omezení, ale nikdy jsem si nepředstavovala, že svou velkou lásku potkám, když mi bude táhnout na sedmdesát. Bylo to v lázních, kam jsem jela na doporučení lékaře. Moje kolena a záda si už žádala speciální péči, a tak jsem se rozhodla vyzkoušet lázeňskou léčbu. První den jsem byla nervózní a trochu nejistá. Lázeňské prostředí bylo příjemné, ale plné neznámých tváří.

Přihlásila jsem se na různé procedury a snažila se zorientovat v programu. Na snídani v jídelně jsem si sedla k volnému stolu a v tichosti se dívala na ostatní hosty. Bylo tam plno párů, ale také spousta lidí, kteří jako já přišli sami. Odpoledne jsem šla na procedury a bylo mi dobře. Procházky po parku, krásná příroda, všude krásně rozkvetlé stromy.

Na snídani jsem potkala svou lásku

Jednoho rána jsem se znovu posadila ke stolu, dala jsem si kávu a pečivo, ale to jsem ještě netušila, že právě v tento moment přijde má velká láska. Dojídala jsem, když si ke mně přisedl sympatický pán. Jmenoval se Karel a hned jsme se dali do řeči. Ukázalo se, že také přijel do lázní kvůli zdravotním potížím, konkrétně problémům se srdcem. Naše rozhovory byly plné humoru a vzájemného porozumění, jako bychom se znali celý život. Bylo mi s ním opravdu dobře, takže jsem se těšila, že mám nějakého dobrého kamaráda, na kterého se mohu vždy těšit.

Každý den jsme se setkávali na různých procedurách a aktivitách. Procházky po krásném lázeňském parku, společné večeře a večerní koncerty se staly naší denní rutinou. Oba jsme si užívali jednoduché věci. Například jsme si v parku užívali poslouchání ptáků, sledování západů slunce a strávili jsme dlouhé hodiny povídání o našich životech, rodinách a zážitcích.

Tančili jsme spolu a byla to láska na první pohled

Jednoho večera, po krásném koncertu vážné hudby, mě Karel požádal o tanec. I když jsem byla nejdřív trochu zdráhavá, nakonec jsem svolila. Tančili jsme pomalu a opatrně, ale srdcem jsme byli mladí a plní radosti. Bylo to poprvé po dlouhé době, co jsem se cítila tak šťastná a plná života. Začali jsme se vášnivě líbat a já cítila své mravenčení, jako před padesáti lety. Chtěla jsem něco víc, ale Karel se na to necítil.

Lázeňský pobyt utekl rychleji, než jsem čekala, ale naše přátelství s Karlem se proměnilo v něco hlubšího. Když přišel den odjezdu, oba jsme věděli, že to není konec. Vyměnili jsme si telefonní čísla a slíbili si, že se brzy uvidíme. A opravdu jsme se viděli. Od té doby uplynulo několik let. Karel a já jsme stále spolu, sdílíme společné zájmy a radosti života. Lázně se staly místem, kde jsem nejen zlepšila své zdraví, ale také našla lásku, o které jsem si myslela, že už ji nikdy nezažiju.

Zdroje: vyprávění Ivany

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz