Hlavní obsah

Moje máma se zbláznila. Za hlídání vnuka chce zaplatit, jinak to dělat nebude, říká Hanka (30)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/public domaib

Svou maminku jsem vždy milovala a nedala bych na ní nikdy dopustit. Vždy se těšila na to, až bude babičkou a bude hlídat vnoučata. Jenže když se tak stalo, ona se doslova změnila. A já nevím, proč je teď taková.

Článek

Od malička jsem měla se svou maminkou výjimečně blízký vztah. Takový vztah, jaký jsme měly my dvě, mi záviděly i moje spolužačky. Byla jsem skutečně ráda, že mám takovou skvělou maminku. Byla úžasná, pečlivá, laskavá a vždy připravená mě ve všem podpořit. Vyrůstala jsem obklopená láskou a starostlivostí, což mi umožnilo vyvinout se v sebevědomou a šťastnou ženu. Po letech, když jsem potkala svého partnera, jsem věděla, že jsem našla toho pravého muže. Dokonce i mojí mamince se moc líbil a byla šťastná, že ho mám.

Moje máma se zbláznila

Proběhla svatba a já jsem měla vše, po čem jsem vždy toužila. Když jsem mamince oznámila, že jsem těhotná, měla neskutečnou radost. Vždycky si moc přála být babičkou a vypadalo to, že si splnění tohoto snu opravdu užívá. Hodněkrát, když jsme spolu šly do obchodu, tak mi maminka ukazovala na kočárek nebo ukazovala dětské oblečení. Vždy říkala, že se těší, až jednoho dne budu mít svoje vlastní miminko.

Když jsem porodila, stala se pro mě obrovskou oporou. Byla, jak se lidově říká, u nás doma pečená vařená, pomáhala nám doma se vším, co jsem potřebovala, vozila kočárek a s láskou se starala o své vnouče. Vždycky jsem si myslela, že maminka to dělá s radostí. Vždyť často opakovala, že se na to celý život těšila.

Za hlídání vnuka chce zaplatit, jinak to dělat nebude

Jenže časy se měnily a bohužel k horšímu. Když můj syn trochu povyrostl a já potřebovala čas od času hlídání, protože jsem začala alespoň částečně znovu pracovat, chování mojí maminky se změnilo. Vůbec jsem nevěděla, co se stalo, kde se stala chyba a proč přišel tak neskutečný zvrat. Jednoho dne, když jsem maminku požádala, zda by mohla svého vnuka pohlídat, souhlasila, ale zároveň na mě měla dost netradiční a pro mě až šokující požadavek.

Řekla, že mi dítě pohlídá, ale pouze za 300 korun na hodinu. Byla jsem v šoku, ale zároveň jsem se začala smát, protože moje maminka vždy uměla dobře žertovat a myslela jsem si, že žertuje i teď. „Vždyť jsi říkala, jak se na to těšíš,“ poznamenala jsem, ale ona odpověděla, že zadarmo už tohle dítě hlídat nebude. Stála jsem tam v jejím bytě, absolutně beze slov, neschopná pochopit, co jí vedlo k takové změně. Od té chvíle naše vztahy ochladly. O svém vnukovi se začala vyjadřovat jako o naprosto cizím dítěti. Hlídat ho odmítala a já jsem si řekla, že se doprošovat nebudu. Od té doby jsem svou maminku neviděla.

Zdroje: autorský text a příběh Hanky

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz