Hlavní obsah
Krása a fitness

Předsevzetí se úspěšně plní. Za první den roku jsem „zhubnul“ 4 kilogramy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Kdo sleduje při hubnutí pouze údaj na váze, získává falešný pocit, že jde redukce hmotnosti správným směrem.

Článek

Nový rok je tady a s ním jednotky, u někoho desítky předsevzetí. Tedy věcí, které stejně nikdo nedodrží déle než několik dní, maximálně týdnů. Koloritem každého nového roku je i snaha zhubnout. A já si řekl, že se tohoto cirkusu taky zúčastním.

Hurá na váhu

Progres je třeba zaznamenat. Původně jsem se chtěl vyfotit před zrcadlem, jako to dělá každý druhý návštěvním fit centra. Vzhledem k tomu, jakou figuru jsem odrazu viděl, bylo jasné, že lepší bude stoupnout na váhu. Dlouho jsem ji hledal, byla až na dně skříně, pořádně zaprášená. Důkaz toho, že jsem svou postavu opravdu neřešil. O důvod více, s tím začít.

Den vážení byl zvolen na první „pracovní“ den po Vánocích. Tedy středa, 27.12. jeden rychlý skok na váhu a za pár vteřin už displej ukazoval přesnou a bohužel nelichotivou hodnotu, která atakovala jeden metrák. Bylo jasné, že s tímhle se musí něco udělat. A kdy? No samozřejmě až v lednu, ať se plní předsevzetí.

Druhé vážení

Druhé vážení jsem si chytře naplánoval hned první den, kdy jsem chtěl začít svůj běh na pomyslnou dlouhou trať. Tedy na 1. ledna večer. V očekávání jsem stoupnul na váhu a hle, nemohl jsem uvěřit vlastním očím. To šlo dobře. Hned první den, kdy plním svá předsevzetí a mám čtyři kila dole. To bych si měl dát dobrý pozor na další progres, abych nakonec neskončil jako pacient s indikovanou podvýživou.

Čtyři kila hned první den plnění svého předsevzetí, to je slušný výsledek. Tak jsem si řekl, tahle redukce váhy stačí. Dokázal jsem si, že hubnout umím, že to zvládám a výsledek je vidět. Váhu jsem znovu zahrabal na dno skříně. To vše s jistotou, že až budu chtít zase příště shodit, nebude mi to dělat žádný problém.

Hubněte se mnou

Teď začnete jistě přemýšlet, jaká zázračná dieta mi pomohla, jaká změna režimu se ukázala jako ta nejefektivnější a co všechno jsem musel pro svůj úspěch udělat. Tak já vám to prozradím. Jak jistě víte, hubnutí je také v hlavě. Musíte na to jít chytře a vědět, jak a čeho chcete dosáhnout. A vše začíná už prvním vážením.

Datum 27.12. nebylo zvoleno náhodou. Byl to první den po třídenním maratonu přecpávání, kdy jsem měl doslova neustálý přísun slaných i sladkých dobrot. V čele se smaženou rybou, řízkem, klobásou a salátem. A to jsem zajídal připraveným cukrovím a vánočkou. Je jasné, že po tomhle obžerství váha zákonitě ukáže alarmující číslo, protože do sebe člověk za tři dny nasoukal kila a kila různého jídla.

A s druhým vážením na to přece také musíte jít chytře. Datum 1.1. také není zvoleno náhodně. Konec roku, to se musí řádně oslavit. A jak je známo, na Silvestra se více pije, než jí. A ti, co jsou na sebe opravdu tvrdí, to přeženou až tak, že svůj obsah žaludku pošlou ven. Druhý den, tedy na Nový rok následují obvyklá muka. Člověk toho moc nesní, ani nevypije, je dehydrovaný. Po celodenním půstu je celkem jasné, že večerní vážení ukáže – ano, to, co chcete vidět.

Pojďte do toho!

Vzhledem k datu v kalendáři je jasné, že už to stejně jako já nestihnete. Ale nezoufejte. Hozená rukavice je každý víkend. Během něho se pořádně naperte, vypijte mnoho tekutin a v neděli večer stoupněte na váhu. No, a potom, třeba koncem týdne jednodenní střídmost, minimum tekutin a vážení. A budete jen zírat, jak skvěle vám to hubnutí jde!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz