Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Příliš mnoho odkladů II. - učitele vystavují vysvědčení rodičům předškoláků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Olgochorchoj

Učitelé sami tlačí na rodiče, ať dají odklad. Důvod? Dítě bude starší, vyspělejší, šikovnější… Jinak řečeno, bude s ním méně práce.

Článek

Já mám opačnou zkušenost. Pro své dítě jsem odklad nechtěla, a přesto mi jej učitelky při zápisu nutily, a to velmi nevybíravě. Ve své podstatě „vyhrožovaly“, že zničím život nejen dítěti (neúspěchy), sobě (budu s ním vše dohánět doma po večerech), ale hlavně té nešťastné učitelce ve třídě.

Takovou zkušenost mám. Je to chlapec a je narozený o prázdninách. Tyto dvě skutečnosti převyšují u některých učitelů vše. Odklad!

Co u zápisu dokázal

  • podepsat se tiskacím písmem
  • říct, co je na obrázku, co je vlevo, nahoře, vpravo dole, uprostřed...
  • poznat geometrické tvary, podle předlohy je nakreslit a vybarvit
  • správně vytleskal a správně určil počty slabik ve všech slovech
  • správně pojmenoval části oblečení, kdo je nosí, správně poznal jejich počáteční písmena
  • 2/3 obrázků shodné x jiné měl správně
  • napočítal do 13, s pomocí do 20
  • správně napočítal předměty na jedné a druhé hromádce, správně určil, kde je více/méně a také o kolik
  • poskládal z kostek obrazec z obrázku

Co u zápisu nedokázal

  • udělat kličku na tkaničce

A přesto mi učitelky nutily odklad. Ani když jsem měla papír z ppp, kde mu odklad udělen nebyl a byl uznán za zralé dítě k nástupu, nepolevily. Ať jdu do jiné ppp, případně že mi odklad napíše praktická lékařka nebo že mi potřebný papír sami zařídí. Proč? Proč brání dítěti v řádném nástupu do školy a tlačí na rodiče, ať 6leté nechají ve školce. Ve školce, která ho nikam neposune, protože třída je věkově smíšená 3-7 let.

Učitelé chtějí starší děti, je s nimi méně práce

Prostě učitelky chtějí mít starší a vyspělejší děti, s kterými je pochopitelně méně práce. Já odklad nechtěla. A musela jsem odrážet vyloženě psychický nátlak. Dejte odklad, sociálně vám úžasně vyspěje… Bude pozornější a pečlivější… Nebude mít ve třídě o 2 roky starší děti… (No to bude mít vždycky, když se odklady vyloženě nutí.) Všechno mu lépe půjde… Bude mít vycvičenější ruce… Bude mnohem lépe připravené… Tohle jsou nějaké argumenty? Ne, moje dítě je připravené. Nepotřebuje mít rodiče za zadkem, poradí si samo, je zvídavé, dokáže spoustu věcí.

Učitelka za 5 minut lépe posoudí mé dítě než já a než ppp? Tak ať se dají nástupy do školy plošně na 8 let a je hotovo. Nebo ať se nastupuje po půl roce (školní rok září - červen nebo leden - prosinec). A žádné odklady, nikomu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz