Hlavní obsah
Umění a zábava

Sedmá sonda do duše úřednice Úřadu práce - pomůže mi setkání s psychologem?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels

Setkání s psychologem by v rozbouřených časech mělo přinést aspoň trochu klidu, třeba jako v těch klidných si sednout a pochutnat si na něčem dobrém.

Objevují se nějaké překážky, o kterých bych se chtěla zmínit. Jak by to bylo s penězi? A jak dlouho by trvalo, než bych měla pocit, že mi setkání s psychologem pomohlo? A ještě…

Článek

Pochopitelně jsem na něj myslela. Setkání s ním se nabízí jako docela logický krok. Jenže se objevují nějaké překážky, o kterých bych se chtěla zmínit. Nevidím je jako malé. Zkusím se podělit o pár svých poznatků a pocitů. Je možné, že někoho ze čtenářů něco napadne a poradí mi.

Jako první myslím, jak by to bylo s penězi. Nechci působit frázovitě, ale žel jsou na prvním místě. Skoro pořád. Jistě nebude svou práci dělat jen tak, z radosti. Podobně jako já bude chtít za své úsilí určité finanční prostředky. Prozatím jsem podrobně nic nezjišťovala, ale z různých náznaků jsem zachytila, že by šlo o stovky korun českých za hodinu. Kdybych měla zaplatit třeba pět set, nevím, zdá se mi to jako dost vysoká částka. A co jestli si řekne o nějakou vyšší? Když si představím, kolik třebas jídla pro svou rodinu bych koupila, tak je jasné, že se mi na konzultaci s ním nechce. Ale také uvažuji, že by mohl rozhodně ovlivnit kvalitu života mě jako člověka. Možná by mi dal doporučení, abych se lépe se svou svízelnou situací vypořádala. Kdybych si vyslechla jeho komentáře k tomu, co se u nás děje, mohla bych se dočkat, že někdo vidí dění věcně a spravedlivě. Hlavní je, zda by mi to přineslo úlevu. Ale to jistě nevím.

Druhá věc - jak dlouho by trvalo, než bych měla pocit, že mi setkání s psychologem pomohlo? Stalo by se to hned napoprvé? Musela bych přijít ještě jednou? Nebo dokonce třikrát? Víckrát? Zase musím myslet na peníze. Jak se ví a vzpomínala jsem, tady u nás na ÚP se jich zrovna moc nevydělá. Proto sem skoro nikdo nechce nastoupit, ale to už bych se opakovala. Kdo by šel někam, kde se peníze nesypou? A navíc rád! Tu logiku chápu.

Za třetí - za sebe si říkám, že bych na schůzce byla moc nervózní. Spíš určitě než asi. Po letech působení na ÚP bych se ocitla v docela jiné roli. Cítila bych se nepříjemně? Nevím. Možná ano. Možná ne. Zajisté nejde o situaci, jako když jdete do obchodu si něco prohlédnout s úmyslem to koupit. Kdo ví, co bych tam plácala. Dovedla bych se vůbec správně vyjádřit? Co by mi řekl, kdybych vystupovala jako zmatkařka? Odbíhala mezi věcmi? Pletla páté přes deváté? Moc málo mluvila jasně? Nebo je jeho úkolem se v tom všem, co mu člověk řekne, se aspoň dostatečně vyznat? Úplně nevím…

Čtvrtá věc, která mě přišla na mysl, je, že mi dost záleží na názorech ostatních. Od doby, kdy se podmínky u nás začaly citelně zhoršovat, spolu mluvíme méně. Někdy docela ano, ale mám pocit, že témata se změnila. Jako kdyby se volila jen taková, při nichž nevznikne nic nebezpečného. Manžel mi říkal, že tohle se u nich občas děje taky. Chodí se kolem horké kaše a nikdo nic neřekne, i když to všem pije krev. Postranní pohledy a poznámky hovoří za vše. Dodává, že nikdo si nechce pálit prsty a být za hrdinu. Raději sklapne a maká… Jako muži mu to moc vadí, ale zkuste si dnes otevřít ústa. Řeknou vám, že u brány čekají další…

Naštěstí je muž dobrý a nevylévá si své špatné pocity z práce na mně doma. Já se také moc snažím. Držíme to v sobě, aby byl doma klid. Postupujeme správně? Možná i tady by nám schůzka s psychologem pomohla. Ráda bych se někoho zeptala, ale kdo se vám svěří? Mnozí se na sociálních sítích chlubí, třeba výbornou dovolenou, co uvařili, jaká místa přes víkend navštívili, koho ze známých osobností potkali a jak se jim žije šťastně atd. Ale dá se jejich zprávám věřit? Jo, můžete si myslet, že jsem stará a nemoderní, ale já se tam bojím být. Takto anonymně se přiznám, ale na veřejnosti nic neřeknu.

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-hokej-na-uradu-prace-verze-2024-89112

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-sonda-do-duse-urednice-uradu-prace-1-rijen-89250

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-treti-sonda-do-duse-urednice-uradu-prace-oblast-digitalizace-90120

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-ctvrta-sonda-do-duse-urednice-uradu-prace-oblast-prace-s-lidmi-90482

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-pata-sonda-do-duse-urednice-uradu-prace-hodnoty-plany-a-zakony-90904

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-sesta-sonda-do-duse-urednice-uradu-prace-pohled-do-zazemi-91404

Článek je veřejně dostupný na adrese (která slouží i pro sdílení) https://medium.seznam.cz/clanek/patocka-otakar-sesta-sonda-do-duse-urednice-uradu-prace-pohled-do-zazemi-91404

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz