Hlavní obsah
Jídlo a pití

Nápoj za všechny peníze. Dětem škodí na zdraví a navíc vysává peněženky rodičů

Foto: Unsplash.com

Nejnovější módou mezi dětmi je nápoj, který by měl rodičům způsobovat bezesné noci, a to nejen kvůli tomu, kolik obsahuje cukru a kofeinu. Jako bonus se prodává za nekřesťanskou cenu.

Článek

Víte, co je pozoruhodné? Zdá se, že v době, kdy máme informace na dosah ruky, si někteří rodiče blaženě neuvědomují, že jejich děti s radostí konzumují výživový ekvivalent trojského koně. Energetický nápoj Prime, který se dostal do centra pozornosti naší mládeže, se stává symbolem statusu, a to díky nesmírně zodpovědné podpoře vlivných osobností, které jistě nemají na srdci nic jiného než nejlepší zájmy nejmladší generace.

Zatleskejme těmto influencerům, novodobým Krysařům, kteří dokázali z plechovky cukru a kofeinu udělat nejnovější součást povinné výbavy našich dětí. Kdo potřebuje tradiční hračky nebo knížky, když má po ruce pestrobarevnou plechovku, která slibuje okamžitou energii a společenské uznání?

A rodiče? Ti si zaslouží pochvalu za svou neochvějnou důvěru ve stravovací návyky svých dětí, která je asi založena na skálopevném přesvědčení o tom, že co se objeví na internetu, musí být přirozeně dobré a zdraví prospěšné. Rodičovství v době sociálních médií je koneckonců hračka, když se výživové rady zadávají internetovým celebritám s miliony sledujících. Kdo potřebuje rady výživového poradce, když má k dispozici influencery s kamerou a chytlavým nadpisem videa?

Nezapomínejme na skvělý příklad, který tito rodiče dávají, když podléhají rozmarům nejnovějších módních trendů svých dětí. Dávají jim tak cenné životní lekce, jako například, jak podlehnout tlaku vrstevníků a jak je důležité zapadnout za každou cenu. Protože jak všichni víme, klíčem ke zdravému dětství je ujistit se, že popíjíte stejný předražený nápoj jako váš oblíbený YouTuber.

A cena tohoto zdraví prospěšného nápoje? Doslova pár drobných. Proč si dělat starosti s takovými triviálními věcmi, jako je šetření na vzdělání nebo investice do kvalitních potravin, když můžete utratit přes 200 korun za láhev tekutého "statusu"? Je to investice do společenského postavení vašeho dítěte, které je, jak všichni chápeme, mnohem výživnější než všední věci jako ovoce a zelenina.

Nezapomínejme na výchovný aspekt tohoto trendu

Děti se učí o nabídce a poptávce, marketingových strategiích a vlivu značky. Dostávají rychlokurz konzumu. Co může být lepšího než přímá zkušenost? Je to zkrátka interaktivní učení v té nejryzejší podobě.

Ve vší vážnosti je však nejvyšší čas se zamyslet nad tím, jaké zprávy vysíláme mladé generaci o zdraví, sebeúctě a výdajových návycích. Sarkasmus zde sice má své místo, ale tento problém není k smíchu. Rodiče a ideálně i influenceři cílící na nezletilé musí hrát pozitivní roli při vedení dětí ke zdravějším životním volbám. Je nezbytné vést otevřený dialog o možných zdravotních rizicích takových výrobků a o důležitosti kritického myšlení, pokud jde o online trendy.

Doufejme, že příští trend, který naše děti přijmou, podpoří jejich pohodu a nebude ji naopak ohrožovat. Do té doby můžeme jenom čekat a přemýšlet, kdy se opět vrátí zdravý rozum.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz