Hlavní obsah
Nakupování

IKEA opět zabodovala. Vedro, davy a pyžama: Tak to vypadá, když rozdává peníze a obědy zdarma

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: mastrminda / Pixabay.com

Co způsobilo, že se lidé v horkém letním dni tlačili před obchody IKEA v pyžamech a županech? Vítejte na pyžamové párty. IKEA opět dokázala přitáhnout davy zákazníků?

Článek

Co se to dělo o víkendu v IKEA?

V sobotu jsem jela kolem pražského obchodního domu IKEA a musím říct, že jsem na chvíli zůstala v naprostém úžasu. Už dlouho jsem neviděla takový dav. Představte si, že tam v tom pekelném vedru, kdy teploty šplhaly přes třicítku, stála dlouhá fronta lidí a místa na tom poměrně velkém parkovišti by se dala počítat spíše na jednotky než na stovky.

Když jsem se blížila k IKEA, říkala jsem si: „Co to tam sakra ty lidé dělají, to tam něco natáčejí? Nebo rozdávají výbavu bytu zdarma?“ Lidi se mačkali u vchodu, jako by je tam čekal nějaký zázrak. A pak mi to došlo. Jasně, že se tam něco dělo, vždyť jsem tam včera viděla tu reklamu: Pyžamová párty v IKEA! Nic vám to neříká? Zjednodušeně: Přijdeš v pyžamu a oni ti za to dají poukázku na pětistovku na nákup v ten den, a ještě tě zadarmo nakrmí.

Pyžamová párty v IKEA

Představte si to – stačí, když si navléknete pyžamo nebo župan, dorazíte do IKEA a už si odnášíte pět set korun na dárkové kartě. Když jsem viděla ty davy, napadlo mě, že hlavní problém této akce bude tu pětistovku v daný den utratit za to, co člověk opravdu chtěl. Protože jsem si skoro jistá, že obzvlášť ty populární produkty za zajímavé ceny budou dost rychle vyprodané. Jako například jejich oblíbené čtvercové police Kalax, které měli celý srpen v akci.

Výhodná rodinná návštěva?

Ale to není všechno. V den pyžamové párty dostal každý účastník ještě hlavní jídlo zdarma. Takže když už to tam začne zákazníky štvát, hlad by neměl být tím, co je donutí odejít. No a když tam dorazí celá rodina, tedy dva dospělí a dvě děti, to je hned tisíc korun v kapse a všichni, včetně dětí, se ještě zadarmo nají. Začínám chápat, že to pro některé lidi zní lákavě.

A to všechno za to, že se prošli v obchodě v pyžamu. Ale v tom šíleném vedru to spíš vypadalo, jako by IKEA pořádala nějakou letní zkoušku odolnosti. Bylo jasně vidět, jak lidé bojují s vedrem, zpocení a možná trochu zmožení, ale odhodlaní. Všechno pro tu pětistovku? IKEA umí nalákat lidi, to se musí nechat. Zajímalo by mě, z jaké dálky tam lidé jeli. To se ale bohužel nedozvíme.

Musím říct, že to byla „zajímavá“ podívaná. Ale ani nechci domýšlet, jak dlouhá byla fronta do restaurace a jak náročný den to musel být pro všechny přítomné zaměstnance IKEA.

V kombinaci se srpnovou akcí se to už vyplatilo?

A to pořád není všechno. Pozorní zákazníci mohli zajisté využít akce, kterou si IKEA připravila na celý srpen. Když člověk totiž nakoupil za dva a půl tisíce korun, dostal nárok na slevový kupon v hodnotě dalších pěti set korun, který pak bude moct uplatnit od začátku září do konce října. Prostě nakoupíš, v září si stáhneš kupon a máš dalších pět set na nákup v jakékoliv výši. Ale musíš to stihnout včas, jinak máš smůlu. A to by byla škoda, protože kdo by nechtěl další slevu, že?

My jsme třeba této akce využili vloni i letos. Jako obvykle to platilo jen pro členy IKEA Family. Kdo členem není, tomu registrace zabere jen pár minut a většina lidí to jistě zvládne snadno. A upřímně, raději dám své údaje prodejci nábytku IKEA než nějakému supermarketu, který mě pak bude bombardovat reklamou a bude hrozit, že prodá má data a bude o mně (a mých nákupních návycích) vědět snad víc, než vím já sama.

Byla jsem tam o den dříve

Musím se přiznat, že jsem se rozhodla do IKEA vydat shodou okolností o den dřív, v pátek. A řeknu vám, už v ten pátek tam bylo dost lidí. Jakmile jsem přijela a viděla plně obsazené parkoviště, měla jsem chuť to otočit a vykašlat se na to. Jenže slib je slib a dcera byla nadšená, že jí konečně pořídím tu věc, o které jsme mluvily už pár týdnů. Takže jsem sebrala odvahu, obrnila se trpělivostí a vydaly jsme se dovnitř.

Nedalo mi to a zeptala jsem se jedné zaměstnankyně, co se to dneska děje, že tam je tolik lidí, a ona říkala, že to je v pátky celkem normální množství, že mají vždy nějaké speciální páteční slevy a lidi na to slyší. Takže jestli máte raději spíše prázdnější obchody, doporučuji pátky vynechat.

Naštěstí to nakonec nebylo tak hrozné, jak jsem se bála. Mířily jsme rovnou do dětského oddělení, které je hned na začátku, takže jsme nemusely procházet celým tím hrozným bludištěm. Nakonec jsme to teda vyřídily docela rychle – vzaly jsme, co jsme potřebovaly (teda aspoň ty části, co měli skladem, bohužel zhruba polovinu věcí ani neměli) a šly to zaplatit u samoobslužné pokladny, co je hned u vchodu (jedna z dobrých novinek letoška). Žádné velké zdržování.

Ale jak to tak bývá, nakonec mě dcera přemluvila, abychom si ještě zašly na masové kuličky. I když ty kuličky nejsou nic extra – nejsou ani moc dobré, a už vůbec ne zdravé – stejně jsem nakonec souhlasila. Asi je to nějaké zvláštní kouzlo IKEA, které nás tam pořád táhne zpátky, ať chceme nebo ne. A díky tomu jsem i objevila jednu z těch pátečních slev, o které mluvila zaměstnankyně, protože jídlo v restauraci bylo za polovinu běžné ceny.

Zamyšlení závěrem

A tak jsem si v sobotu říkala, že IKEA to má fakt dobře promyšlené. Přitáhnout lidi do obchodu, nabídnout jim něco zadarmo (nebo s větší slevou), a ještě je přimět, aby se vraceli. Lidi na to prostě slyší. a myslím, že slogan k akci „Strávit celou sobotu v pyžamu? V IKEA to není problém“ se jim také povedl.

Je mi trochu líto těch zákazníků, kteří tam dorazili nevědomky jen tak a museli se prodírat těmi „šílenci“ v pyžamech a županech. Mám teď tendenci napsat něco nepěkného o Češích, ale vím, že účast na takové akci není nic specificky českého. Stojí ve frontě, v tom horku, v pyžamech, jen aby dostali lákavou odměnu. A když se nad tím zamyslím, tak proč ne? Pětistovka je pětistovka a na zemi ji člověk nenajde. A jednou za čas snad něco z IKEA potřebuje každý z nás (nebo aspoň z nás, co to mají do IKEA tak blízko, že by tam mohli jít i pěšky).

A když jsem pak z parkoviště na Zličíně odjížděla, už mi to nepřipadalo tak šílené. Spíš jsem si říkala, že i když jsem na tu párty v pyžamu zrovna nevyrazila, asi na tom něco bude a ty lidi vlastně chápu.

Nábytek od IKEA moc ráda nemám, o tom jsem psala v jednom ze svých prvních článků. Ale jsou situace, kdy se prostě hodí koupit něco právě od nich. A o tom, jak nejen u mě vloni IKEA zabodovala, jsem psala v jednom z mých nejčtenějších článků Když ručníky vstoupí na módní scénu: Absurdita se opakuje a IKEA boduje. A tak jsem vlastně ráda, že tu IKEA máme. A jestli vás akce zaujala, tak příští rok v létě zpozorněte, protože takováto akce se nejen v České IKEA konal pravidelně,

Zdroje:

Podmínky obou zmíněných akcí převzaty z webu IKEA ČR

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz