Článek
Už dávno při svých zahraničních dovolených nevyužívám nabídky, někdy spíše až tlaku cestovky, abych si koupila zájezd včetně jejich pojištění. Raději jsem sedla a dala si trochu práce, abych si pročetla nabídky pojišťoven, jejich různé akce a sjednala to nejlevnější pojištění. Je pravda, že jsem vždycky vybírala tu nejskromnější variantu. Nepřevážela jsem kufry šperků nebo jiných cenností, nehodlala jsem se pouštět do žádných adrenalinových sportovních aktivit a věřila jsem, že na lehátku před hotelem se snad nemůže stát nic tak zlého, co by nám přivodilo nějaké stotisícové výdaje za léčbu.
A letos jsem také začala hledat. Poprvé jsem potřebovala pojistit i storno zájezdu. To bylo na pojištění tou nejdražší položkou. Žádná nabídka mne neoslovila. Na čtrnáct dní pro dvě osoby chtěla každá pojišťovna sumu převyšující tisíc korun. Do odletu ještě nějaký ten týden zbýval, nebyla jsem v žádném tlaku urychleně pojištění vybrat.
A protože jsem každou chvíli řádila v mobilní aplikaci své banky, zachytila jsem jakousi nespecifickou informaci o výhodném pojištění. Více detailů jsem ovšem už z mobilu nevydolovala. Po pár dnech jsem se snažila zjistit něco více po přihlášení do bankovnictví na notebooku. Nic. Opět jsem hodila do srovnávače všechny možné nabídky pojišťoven a opět stejné zklamání. A protože jsem holka šetrná, tak mi ta vysoká cena nešla z hlavy. V hlavě mi leželo to storno. Letos opravdu důležité. Nijak nepředpokládám, že by se mohlo něco zlého přihodit.
Pojišťuju dovolenou každý rok, jen jednou jsem pojištění čerpala. To jsem si hned před hotelem v Řecku na oslizlém betonu dokázala zlámat nohu. Pojišťovna mi uhradila stahovací návlek na nohu a heparin na ředění krve do letadla. Je třeba poznamenat, že žádné další výdaje jsem neměla, vyšetření a případnou operaci ve vnitrozemí jsem odmítla, stálo by mě to den dovolené. Klidně jsem si hopsala ještě skoro celý týden se zlámaným kotníkem a operovat se nechala až v Čechách. Kdo si teď myslí, že jsem blázen, tak ho v tom asi utvrdím. Sádru jsem si nechala sundat za čtyři týdny, v noze jsem měla kovovou desku a spoustu šroubů, ale já to jela zrehabilitovat do Chorvatska. Denně jsem o berlích nahopsala klidně tři kilometry a plavala a plavala. A věřte, že taková aktivní rehabilitace pomohla.
Ale zpět k tomu pojištění za pár babek. Vracím se tedy k nabídce mé banky. Nezbývá než telefonický kontakt. „Dobrý den, všimla jsem si vaší výhodné nabídky na pojištění. Měla bych o pojištění zájem.“ „A o jaké pojištění? Nabídky našich pojištění jsou dostupné z mobilní aplikace…“ „Ne, myslím konkrétně velmi výhodné cestovní pojištění. Více informací jsem k němu nevypátrala a v běžné nabídce vašich možností toto pojištění není.“ „Myslíte pojištění ke kartě?“ „Asi ano, nevím, jak se jmenuje.“ „Ano, to bude pojištění k platební kartě.“ Následuje delší nezajímavá debata mezi mnou a telefonní operátorkou. A já přecházím k tomu pro mne hlavnímu bodu. „A kolik to stojí?“ „blablabla…“ „Prosím? Dvacet pět korun na den?“ „Ne, dvacet pět korun na měsíc.“ „Na měsíc???“ Třeštím oči. „A kolik stojí storno cesty?“ “ Tak to je ještě k této základní sazbě navíc dalších šedesát korun.“ „A jak je možný, že to máte tak levný?“ Ptám se upřímně naprosto šokovaná. A slečna na lince vysvětluje, že mají jako banka s pojišťovnou smlouvu a proto opravdu mohou svým klientům nabídnout takto výhodné pojištění vázané na platební kartu. Jsem dost v šoku, ale věřím. V tom případě je třeba, aby si to vyřídil i manžel, má také účet a pochopitelně kartu u této banky. A přichází další šok. Jelikož je to můj manžel tak v rámci mého pojištění je pojištěn i on, tak jako každý další člen mé rodiny, který vycestuje se mnou.
Takže už neváhám a sjednávám. Následně přišlo vše písemně. A co všechno nabízí tato nadstandardní nabídka? Slibuje vysoké pojistné limity dle typu platební karty, pojištění zimních a letních sportů, ochranu až 90 dnů od vycestování do zahraničí, celosvětové pojištění bez omezení počtu cest během pojistného období. Mimo to se holedbá komplexní pojistnou ochranou při léčebných výlohách, v rámci hospitalizace, úrazech nebo nutnosti přivolání opatrovníka, při poškození, ztrátě, krádeži nebo zpoždění zavazadel, dále při zrušení nebo přerušení cesty a navíc jistí i odpovědnost za škody. To vše za 25 Kč na celý měsíc pro celou rodinu.
Skvělá nabídka, že? Plnění pojistného jsem bohudíky řešit nemusela. Až budete plánovat vaši další zahraniční dovolenou, zkuste si zjistit, jestli i vaše banka nenabízí tento unikátní produkt.