Hlavní obsah
Zdraví

Dentální hygienistka mi odmítla dát další termín

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Cedric Fauntleroy / Pexels

K návštěvě zubní dentistky jsem se odhodlávala dlouho, protože jsem měla špatné svědomí, že se o své zuby špatně starám. Když mi mrkla do pusy, prohlásila, že tohle tam ten den ještě neměli. Nemohla jsem tomu uvěřit.

Článek

Nedávno jsem se poprvé v životě vypravila na dentální hygienu. Před asi 10 lety mi zubní kámen odstraňoval můj zubař, nový tuto službu neposkytuje a já jsem dentální hygienu pořád odkládala a říkala si, že žádný problém nemám. Nakonec jsem se před pár dny konečně dokopala a na dentální hygienu jsem dorazila.

Návštěva za 1 800 Kč

Návštěvy dentální hygieny a celkově jakékoliv zásahy, ve kterých figurují zuby patří k těm dražším. Mě vstupní vyšetření s odstraněním zubního kamene vyšlo na 1 800 Kč. Já ale vyšetření neodkládala kvůli penězům, ale protože jsem srab a bohatě mi stačí si 1× ročně „odkroutit“ prevenci u zubaře. Navíc vzhledem k tomu, že mě dentální hygiena vyšla na méně, než moje poslední návštěva kadeřnice tak cenu rozhodně kritizovat nebudu. Remcání, že od té kadeřnice to bylo alespoň vidět, jsem umlčela tím, že dentální hygienu dělám pro své zdraví.

Jsem zubní barbar

Na dentální hygienu jsem šla s hodně smíšenými pocity. Jsem člověk, který neuznává elektrické zubní kartáčky a všemi milovaný „obyčejný“ Curaprox z duše nenávidím a odmítám ho používat. Co se týče mezizubních kartáčků, tak jsem je párkrát zkusila, ale ukázalo se, že z nás kamarádi nikdy nebudou a já to s nimi vzdala. Takže jsem na zubní hygienu nakráčela s tím, že používám obyčejný kartáček „za dvacku“ odněkud z řetězce, kvalitnější pastu za cca 150 Kč, občas zubní nit a nazdárek, kašpárek. Připadala jsem si trochu jako čuně, všichni se zubní hygienou tolik nadělají a já používám vlastně jen základ a mám pocit, že mám zuby vyčištěné dostatečně.

Čistěte si zuby, čím chcete

Když se dentistka začala věnovat mým zubům, netrvalo dlouho a už to začalo. Jen úplně něco jiného, než jsem čekala.

„No vy teda máte ty zuby krásně vyčištěné! Vy jste opravdu na zubní hygieně poprvé? To bych si nikdy netipla! Dneska jste tu už kolikátá, ale zuby máte vyčištěné bezkonkurenčně nejlépe,“ chválila mě dentistka, když mi vyndala ruce z pusy. Na to jsem jí pochybovačně odpověděla, že já ale používám jen obyč kartáček, mezizubní ignoruju a zuby si čistím 2× denně cca 2-3 minuty. Na to se na mě podívala a s naprostým přesvědčením mi řekla, že když si dokážu zuby takhle vyčistit, tak ať si je čistím, čím chci. Aby svoje slova potvrdila, protože mně se tomu pořád nechtělo věřit, tak mi poťupkala zuby jakousi fialovou látkou, která by po smytí měla ukázat špatně vyčištěná místa. Tenhle test ale její slova potvrdil. Když mi zuby opláchla, podala mi zrcátko, ať se podívám sama. A opravdu, až na jednu maličkou světle růžovou šmouhu jsem měla zuby čistě bílé.

Ve zbytku návštěvy mi během pár minut odstranila zubní kámen (ukázalo se, že prakticky žádný nemám) a pak mi dala školení ohledně mezizubních kartáčků. Dva jsem nafasovala podle mých mezizubních mezírek a jsem rozhodnutá je čas od času vyzkoušet, když to těm dásním dělá tak dobře.

Celkově vzato mě návštěva zubní hygieny především uklidnila. Potvrdila jsem si, že čistění zubů není o kartáčku, ale o technice a že sebelepší kartáček nenahradí pořádné, léty prověřené čistění zubů, tak jak mě to doma naučili, když mi byly nějaké 3 roky. Za sebe zubní hygienu doporučuji určitě alespoň jednou za čas navštívit. Já další termín nedostala, prý to nemá smysl a mám si zavolat někdy za rok a později.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz