Hlavní obsah
Lidé a společnost

Pravda o Ukrajincích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Nati/ Pexels

Na Ukrajincích je něco víc, než jen to, že uprchli před válkou a u nás pracují na nejnižších pozicích. Patřím k lidem, kteří měli to štěstí poznat Ukrajinu než začala válka. A je to nádherná země plná lidí s velkým srdcem.

Článek

Dnes v Česku lidé znají Ukrajince především jako uprchlíky před válkou nebo pracovníky, kteří dělají podřadné práce, které nikdo z nás dělat nechce. Já ale znám Ukrajince úplně jinak.

Lidé s velkým srdcem

Před pár lety jsem vyrazila na dovolenou do zakarpatských hor. Mířila jsem na koňskou farmu hluboko v horách. Než jsme se ale na farmu v horách dostali, strávili jsme pár dní i v civilizaci a musím říct, že jsem byla moc překvapená, jak laskaví, pohostinní a pečující lidé Ukrajinci jsou. Bylo to, jako když přijdete k babičce. Cizí lidé nám nabízeli pomoc, odmítali si za ni vzít peníze a všichni nám snášeli, co měli doma dobrého, aby nás pohostili. Bylo to jako cesta zpátky v čase do dob našich babiček.

Ukrajina je nádherná

Nejlepší na Ukrajině ale nejsou lidé, je to jejich nádherná příroda. Měla jsem tu čest procestovat už nějaký ten kousek světa, ale málokde se mi líbilo tak moc, jako na podzim v Zakarpatí. Je to nepopsatelné. Ty barvy, klid, čistota vzduchu a opravdovost, která čišela z každého stébla trávy i listu na stromě se nedá zapomenout. Jakoby se tam zastavil čas.

Bída všude, kam člověk dohlédne

Není to ale samozřejmě jen pozitivní. Na celé Ukrajině panuje obrovská chudoba. Už dávno předtím, že válka začala, byla Ukrajina země, kde jsem poprvé potkala žebrající děti i toulavé psy bez domova. A i když víte, že ty malé široce rozevřené očička jsou jen past na měkké turisty, kteří jsou zaskočeni a snáze se nechají odrbat, i tak je to těžké.

Utekli před válkou

Když vypukla válka na Ukrajině, tak jsem byla dost pyšná na to, jak se Češi spojili, aby Ukrajincům pomohli. Bohužel, o to více se dnes stydím za poslední roky, kdy jsou u nás utiskováni, pomlouváni a je jim záviděná každá vydřená koruna. Samozřejmě nesouhlasím s tím, aby u nás byli jako na dovolené, žili z podpor a nemuseli pracovat. Jenže naprostá většina Ukrajinců v Česku pracuje a podle mě si tedy zaslouží stejný respekt, jako kterýkoliv jiný pracující člověk. Na národnosti přece nezáleží a navíc je nám jejích práce pomáhá dostat se z toho příšerného státního zadlužení.

Tak vezměte rozum do hrsti a začněte se chovat slušně. Žijeme tu přece v symbióze.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz