Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jsem alkoholik, svoje návyky ale měnit nebudu. Měsíčně propiju příjem průměrného Čecha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: fxquadro/Freepik

Alkohol jako metla lidstva? Jak pro koho. Říká se, že v malém množství dokonce pomáhá. Někteří však tvrdí, že jim neškodí ani v množství větším než obvyklém. Je to prý skvělý koníček – stejně jako každý jiný.

Článek

Mít alkohol jako hobby je přinejmenším zvláštní. Ale dle pana Petra (49) je to skvělý relax. Alkoholu holduje každý večer po práci, jakmile se vrátí z cest. Pracuje jako obchodní zástupce, denně objíždí zákazníky a jak sám říká, jeho život je volant a večer odpočinek u skleničky.

Pár piv a panáčků každý den? Proč ne

Dobrý alkohol jsem měl rád vždycky. Od té doby, co trávím celé dny za volantem, si ale musím dávat na večer limit, abych ráno neměl „zbytkáč“. Takže standardně to jistí tak tři čtyři piva a k tomu pár panáčků dobrého, drahého rumu. Někdy se ale trochu utrhnu ze řetězu a vypiju toho víc. Ráno mám pak dilema, jestli sednout do auta, nebo radši ne. Většinou ale odjet musím, protože se domluvené schůzky nedají zrušit. Když je ale hodně zle a vím, že do odjezdu nevystřízlivím, obvolám klienty a řeším práci z domu.

Výmluvy musí být na seznamu

Když odkládám schůzky na jiný termín, vymlouvám se na všechno možné – hlavně to musí být uvěřitelné. A podmínkou je, že si své výmluvy musím pamatovat, protože se mi stává, že se mě klienti na příští schůzce zeptají, jestli už je všechno v pořádku… Takže si musím dělat ke všem výmluvám i poznámky do diáře a před další schůzkou s klientem si je připomenout, abych nebyl za blbce.

Užívám si života naplno

Možná vám přijde můj styl života zvláštní, ale já žiju naplno a nic na tom měnit nebudu. Jsem už dvakrát rozvedený a mám dva kluky – s každou exmanželkou jednoho. Moje bývalé manželky nemají pochopení k mé vášni k alkoholu a nechtějí, aby se děti se mnou stýkaly, takže je moc nevídám, což je jediné, co mě mrzí. Platím na ně ale celkem slušné výživné, aby kluci nestrádali a věděli, že je má táta rád. I když mě moje rozvody a nepochopení stály velké peníze, neodradí mě to od mého stylu života.

Jsem finančně velmi dobře zabezpečený. Vydělávám super peníze, mám velký dům se zahradou, služební a soukromé auto, jezdívám na dovolené k moři, pro kamarády občas udělám party na zahradě, kdy opékáme selátko na rožni a k tomu samozřejmě máme i soudek piva, dobrou kořalku a vykouříme nějaký ten doutníček… Za alkohol a party utratím mnohdy víc, než je průměrný plat u nás, ale co – mám na to, tak proč si neužívat.

A jestli vám přijde, že je můj život prázdný, tak opravdu není. V domě sice žiju sám, ale mám pár kamarádek, které za mnou občas zajdou na skleničku vína a uděláme si hezký večer. Ráno zase odejdou a já mám klid. Nemusím se s nikým dohadovat a nikdo mi do ničeho nemluví. Už jsem na tento způsob života takto zvyklý a nevadí mi – vlastně mi plně vyhovuje. Jsem jednoduše dobrý společník a bavič, ale na rodinný život nejsem stavěný…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz