Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Partner mě okradl a zmizel. Jsem na mizině, dluhy budu splácet ještě roky

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Anthony Tran / Unsplash

Láska bývá někdy slepá. A když se do hry dostanou ještě peníze, malér může být na světě. Své o tom ví Lenka (32). Ta se stala sponzorem svého dnes již expartnera a ocitla se kvůli němu v dluhové pasti. Nakonec ji ještě okradl a utekl.

Článek

Lenka se s Tadeášem seznámila, když jí bylo lehce přes 25 let. Byla to láska na první pohled. Tadeáš byl skoro o deset let starší, takže jí imponovalo i to, že byl zdánlivě vyzrálý. Nevadilo jí ani, že už má s předchozí partnerkou syna. Od začátku vztahu viděla všechno růžově a raději se i rozkmotřila s kamarádkami, než by nechala na svou drahou polovičku byť jen slovem sáhnout.

Tadeáš byl chlap mých snů – aspoň jsem si to myslela

Tadeáše jsem potkala v práci. Já dělala v kanceláři, on mistra na lince. Když mě pozval na kafe, byla jsem v sedmém nebi. Líbil se mi od první chvíle. A rozuměli jsme si po všech směrech. Začali jsme spolu randit a já se vznášela. Když ani ne po měsíci vztahu přišel s tím, že se nastěhuje ke mně do bytu, který jsem měla pronajatý, nepřišlo mi to vůbec divné. Bydlel tehdy u rodičů, tvrdil, že jeho byt se rekonstruuje. A já vlastně byla ráda. Chtěla jsem s ním být co nejvíc.

Nevadilo mi ani, když mi oznámil, že má pětiletého syna. Naopak – těšila jsem se, že budeme super rodina. Matýska si brával jednou za měsíc na víkend, tak to byla super příležitost plánovat výlety. Byla jsem šťastná, že mám konečně rodinu – sama jsem vyrůstala jen s mámou, najednou jsem si přišla kompletní. Nevnímala jsem proto ani kamarádky, které se mě před Tadeášem snažily varovat – brala jsem to tak, že mi závidí, a tak jsem se jim radši přestala svěřovat a postupně naše kamarádské vztahy upadaly.

Peníze šly na rekonstrukci

Na začátku společného žití Tadeáš aspoň dělal nákupy, postupně to ale upadalo a většinu věcí jsem táhla já. Říkal, že všechny peníze dává do rekonstrukce bytu, ve kterém pak budeme bydlet, a také na výživné na syna, aby se měl dobře. A tak mi nevadilo platit nájem sama, později i všechny nákupy, dárky pro Matýska… Jediné, co vlastně platil, byla nafta do auta. Jenže to se mu rozbilo a neměl na nové. A nemohl si vzít úvěr, protože už by mu ho kvůli hypotéce nedali. A tak jsem si vzala úvěr já a peníze mu dala. Pak jsem si úvěr navýšila, protože potřeboval ještě další věci. Nakonec to došlo tak daleko, že ho propustili z práce pro nadbytečnost a řekl mi, že musí zaplatit úvěr, který mu kvůli tomu zesplatnili, jinak se dostane do hrozných problémů a přijde o byt. A tak jsem šla do banky a vzala si dalších 300 tisíc úvěr. V součtu už to dělalo skoro 800 tisíc.

Byt se nekonal a společné žití taky ne

Vysoké splátky, zvýšení nájmu a celkově vysoké náklady na náš život mě postupně dovedly k tomu, že už jsem nebyla schopna splácet včas. Tadeáš mě ale přesvědčil, že si našel novou práci, ať si teda ještě půjčím u nebankovní společnosti, že od dalšího měsíce už to bude platit on. A tak jsem si vzala dalších 80 tisíc na život s šíleným úrokem. Jenže další měsíc nejen, že Tadeáš práci neměl, ale zmizel. A s ním i spousta věcí z bytu.

Vůbec jsem tehdy nechápala, co se děje, jeho číslo najednou neexistovalo. Zoufale jsem volala kamarádce, která se mnou šla na policii. Jenže tam mi moc nepomohli – neměla jsem doklady k věcem, které si vzal, abych prokázala, že jsem je kupovala já, nedošlo k násilnému vniknutí do bytu, neměla jsem svědky, takže toho nebylo moc co k řešení. Snažila jsem se ho shánět, ale bylo to marné, zmizel ze světa.

Zůstaly jen dluhy

Až po pár měsících jsem se dozvěděla od známých, že odešel někam na sever Čech, že nikdy žádný byt neměl, peníze cpal do automatů a na alimentech dlužil desetitisíce. Naštěstí mi vyšly vstříc aspoň v bance, sloučili mi půjčky a refinancovali je tak, abych byla schopna vše splácet. Ale mám před sebou ještě pěknou řádku splátek a k práci jsem si musela vzít brigádu, abych vše utáhla.

Ze slepé lásky se tak po pár měsících stala šílená nenávist. Můžu ale nadávat leda tak sobě, všichni mě před ním varovali a já měla klapky na očích i uších…

Zdroj: autor vycházel z příběhu hlavní aktérky Lenky

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz