Hlavní obsah
Rodina a děti

Exmanžel si kupuje děti drahými dárky a poštvává je proti mně. Děsím se, že o ně brzy přijdu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: cookie_studio/Freepik

Rozvod je většinou plný dohadů, naschválů a pomstychtivosti. Když jsou v něm navíc děti, bývá celá situace ještě zkomplikovaná kvůli péči o ně. Jenže jsou rodiče, kteří s naschvály nepřestávají ani dávno po rozvodu.

Článek

Kamile (46) se rozpadlo manželství před třemi lety. Její tehdejší manžel Radek se zamiloval do kolegyně v práci, které Kamila dle svých slov rozhodně po dvou dětech nemohla konkurovat. Magda byla dokonalost sama – vysokoškolačka s ideálními mírami, dokonalým úsměvem a přednostmi, na které se chytí každý chlap. Do třicítky jí ještě nějaký ten rok zbýval, a tak byla pro Radka podstatně atraktivnější než o 16 let starší Kamila.

Byla jsem schopná odpustit nevěru, ale bylo to vážné

„Když jsem se o vztahu mého dnes už exmanžela dozvěděla, namlouvala jsem si, že je to nějaký úlet. Dokonce jsem byla připravená odpustit mu, jen abych udržela fungující rodinu pro naše dvě děti. Kluci měli 12 a 8, když se to provalilo, a já věřila tomu, že je ani Radek nebude chtít připravit o úplnou rodinu,“ vzpomíná Kamila. Ale mýlila se. Radek byl do Magdy zamilovaný až po uši a jakmile zjistil, že už o ní Kamila ví, využil situace a začal prosazovat rozvod. Nepomohly žádné prosby, domluvy, Radek byl rozhodnutý.

Odstěhoval se během pár dnů, aniž by klukům cokoliv vysvětlil. Ti to brali jako velkou zradu a nechtěli se s tátou vůbec vídat. Kamila se je marně snažila přesvědčovat, že je má táta pořád rád, ale oni k němu nechtěli. To se odrazilo i při soudních jednáních ohledně péče o děti. „Radek trval na střídavé péči, ale vzhledem k situaci soudkyně rozhodla, že děti zůstanou v mé péči a Radek si je bude brát jednou za čtrnáct dnů na celý víkend a v týdnu dle dohody.“

Kluky jsem vedla k lásce k tátovi, nakonec se to obrátilo proti mně

Ani po rozhodnutí soudu ale kluci nechtěli změnit svůj názor a jezdit k tátovi. „Bylo to pro mě šílené období, pořád jsem se jim snažila vysvětlit, že je má táta rád, že i když už nejsme spolu, neznamená to, že by se pro ně něco změnilo, že jsme tu pro ně vždycky oba – máma i táta. Snažila jsem se být silná, přesvědčivá, i když bych jim kolikrát nejradši řekla holou pravdu, jak moc mě jejich táta zklamal. Ale nikdy jsem to neudělala, nikdy jsem o něm neřekla křivého slova, jen abych ještě víc nešpinila jeho obraz v očích kluků.“

První společné víkendy trávili kluci s tátou pod nátlakem. Radek vycítil, že o kluky přichází, a tak změnil taktiku – místo tlačení je do společných víkendů jim začal dávat volnost ve výběru toho, co by chtěli dělat a začal je zahrnovat dárky. A ne zrovna levnými.

Utáhnout celou domácnost pro mě bylo náročné

„Vzhledem k tomu, že jsme před rozvodem bydleli v domě, který byl Radkův ještě před svatbou, odešla jsem z něj takřka s prázdnou. Radek nás v něm nechal bydlet ještě asi tři měsíce po svém odchodu, pak mi ale řekl, ať si najdeme podnájem, že se chce do domu nastěhovat s Magdou. Nájem jsem naštěstí našla rychle, ale strašně se mi zvýšily náklady – najednou jsem musela táhnout celou domácnost sama, nájmy jsou u nás vysoké, a s výživným na kluky se Radek taky nepřetrhnul. Dohromady jsem dostala na oba kluky sedm tisíc. Sice mám poměrně dobrý příjem, ale po zaplacení bydlení, energií, jídla, věcí do školy atd., mi toho nazbyt opravdu moc nezůstalo.“

Kamila proto vedla děti ke skromnosti. Nezahrnovala je dárky – ty kluci dostávali jen k svátku, narozeninám či Vánocům, přes rok jim jinak kupovala jen potřebné věci. Na dovolenou vyrazili do kempu nebo do pronajaté chaty v horách, jinak podnikali výlety po okolí. Toho ale začal zneužívat Radek.

Kluci dostali vše, na co si vzpomněli

Když si jednou mladší syn Radkovi postěžoval, že by chtěl novou hru na počítač, ale máma mu ji slíbila až k narozeninám, které má až za několik měsíců, využil příležitosti a hru koupil. A tím spustil kolotoč. Začal syny zasypávat drahými dárky, zážitky, výlety, obědy či večeřemi v restauracích, návštěvami zábavných dětských parků… Bral je prostě všude tam, kam kluci chtěli – a kam je máma vzít nemohla.

„Najednou se vše otočilo a kluci sami chtěli trávit s tátou víc času. Prvně jsem byla ráda, měla jsem radost, že si k sobě konečně našli cestu. Až později mi došlo, proč tomu tak je. Dneska jsme ve fázi, že mnou kluci opovrhují a chtějí být jen s tátou. Čeká nás proto další soud, jelikož si Radek znovu zažádal o stání ohledně péče o děti – teď už je ale nechce do střídavé péče, ale do výhradní. A já se jen děsím toho, aby mu soud nevyhověl. Protože kluci už se dneska můžou vyjádřit – a já jsem pro ně ta, která jim nechce nic dovolit, i když bych mohla, jak jim vysvětlil tatínek. Chci si je prý uzurpovat pro sebe a zničit jejich vztah s tátou. Můj exmanžel ze mě dělá v očích našich synů bestii a já nevím, jak z toho ven. Mám hrozný strach, že o kluky úplně přijdu,“ uzavírá Kamila.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz