Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Pro tchyni nejsem dost dobrá. Chce po mně věc, kterou já odmítám splnit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: benzoix/Freepik

Vztahy s tchyněmi bývají různé. A že nejsou vždy růžové, by mohlo vyprávět mnoho žen i mužů. Petřina tchyně má však zvláštní požadavek, bez kterého ji odmítá přijmout do rodiny, natož smířit se s vnoučaty.

Článek

O tom, že vtipy o tchyních opravdu mnohdy vypovídají o realitě, by mohla Petra (32) sáhodlouze vyprávět. Její tchyně není zlá, jen si potrpí na zvláštních zásadách, přes které pro ni takzvaně nejede vlak. A Petra je nechce splnit.

Odmítám podřídit se ultimátu

Petra je s Milanem už více než šest let. Když se před rokem rozhodli, že se vezmou, byl oheň na střeše. Tchyně totiž nikdy nepřekousla, že Petra nemá vysokou školu. A odmítá ji proto přijmout do rodiny. „Když tchyně zjistila, že se nehonosím žádným titulem, začala mě zcela ignorovat. Bylo to po pár měsících vztahu, byla jsem zamilovaná do Milana až po uši, tak jsem tchyni neřešila. Moc jsme se s ní nevídali a mně to nijak nevadilo. Když jsme ale přijeli na návštěvu nebo nějakou rodinnou sešlost, absolutně mě ignorovala. Maximálně mě měla jako služku, abych donesla, udělala, uklidila, obsloužila,“ vzpomíná Petra.

Milan se snažil celou situaci s mámou řešit, ale bylo to k ničemu. Jeho matka je typická aristokratka, která i při pití čaje musí mít zvednutý malíček a všechny své známé hodnotí jen podle toho, jaké mají vzdělání nebo jak jsou finančně zabezpečení. „Mezi tchyninými přáteli nenajdete nikoho, kdo by neměl vysokoškolský titul, nepodnikal, nebo se netopil v luxusu. S ostatním póvlem, který nic nedokázal, jak sama říká, se bavit odmítá. A tam patřím i já – dokud si nedodělám vysokou.“

Vysokou k ničemu nepotřebuji

Jenže Petře bohatě stačí maturita. I bez ní je na dobré pozici, má slušný příjem, ze kterého je schopná nejen samostatně vyžít, ale i ušetřit. Navíc má vlastní byt na hypotéku, který teď pronajímá, protože se nastěhovala do bytu k Milanovi. Ani to ale tchyni nestačí. „Tchyně odmítá pochopit, že mi je vysoká k ničemu a že ji prostě studovat nechci. Nechci ztrácet čas něčím, co je pro mě zcela zbytečné – a ani nevím, jestli bych studium vůbec zvládla. Milanovi nevadí, že žádný titul nemám, jsme spokojení tak, jak to je. Jenže tchyně dělala strašné zle, že si mě Milan vzal, když nemám titul, zatímco on sám je pan inženýr. A od svatby s námi kvůli tomu nemluví.“

Změní situaci vnouče?

Petra s manželem se snažili tchyni kontaktovat, domlouvat se s tchánem, aby manželce promluvil do duše, ale vše je marné. Nikdo s ní nehne. Petra navíc zjistila, že je těhotná. Ani to ale s tchyní nehnulo, spíš naopak. „Rázně nám oznámila, ať zapomeneme na to, že bude brát dítě od nestudovaného člověka za své vnouče. Dokonce mi doporučila, ať jdu na potrat, protože co s hloupým dítětem. To už opravdu přepískla a jsem ve fázi, kdy se odmítám bavit i já s ní. Asi nemusím ani říkat, že jsme se s ní s manželem pohádali a od té doby s ní nemluvíme ani jeden. Radši budu mít dítě, které bude mít jen jednu babičku a dědu, tedy moje rodiče, než dvoje prarodiče, kdy se jedna babička chová jako – s odpuštěním – čarodějnice. Uvidíme, jestli se to porodem změní, ale trochu se obávám, že tchyně už jiná nebude,“ uzavírá Petra.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz